Re: Samoczynny reset kompa ..pomocy !

Autor: Łukasz Z. (qlomb_at_polbox.com)
Data: Sun 27 Aug 2000 - 23:02:27 MET DST

Marek (MAROGO) napisał(a) w wiadomości:
<8j52m9$quv$1_at_korweta.task.gda.pl>...

> Czesc!
>
> Od pewnego czasu resetuje mi sie komputer ,czesto
> w najbardziej nieodpowiednim momencie,co doprowadza
> mnie do skrajnej nerwicy.Pisze sobie np. maila...a tu naraz
>...cyk.....i komp odstawia reseta.
> Moze podam ,co mam za sprzet:
>Plyta glowna: BXe98 ATX , (TOMATO) ,procek:Celeron 300A,
>k. graficzna: Riva TNT Vanta,k.sieciowa: PLANET (RTL 8029),
>k. muzyczna:SB 16 (ISA),d.twardy:Segeate 3,2 GB,dwa gnaty
>pamieci 32 MB,system :WIN 98 SE
> Chcialbym poinformowac i ograniczyc zasieg podejrzen,ze
> [...]

Zgadzam sie z kolega ZS - u mnie w szkole na jednej z pracowni wystarczylo
lekko uderzyc kolanem w blat, a komp juz sie podnosil od nowa.
Ale moze byc tez inny powod - wahania napiecia sieci. Jezeli masz filtr
sieciowy (a raczej powinienes miec), to przy naglych skokach napiecia
odlacza on napiecie podawane na komputer, co powoduje jego wylaczenie. Po
zaniku impulsu obwod zostaje znow zwarty, a poniewaz przycisk ON/OFF jest
wcisniety - to komp zaczyna startowac. Nie wiem co to znaczy "od pewnego
czasu". U mnie to oznacza czas wakacji, gdzie wyjezdzam poza miasto,
zabierajac kompa. Jest tam taka siec, ze potrafi mi przerwac nawet 1 czy 2
razy na tydzien.
Zmien filtr, lub zmierz napiecie w gniazdku.

Pozdrawiam
Lukasz Z.