BIOS do HP370 (ABIT BE6-II) oraz SBLive????

Autor: TerAzja (terazja_at_go2.pl)
Data: Sun 03 Sep 2000 - 13:31:02 MET DST

Jestem od paru (dwa) dni posiadaczem płyty Abit BE6-II V2.0 niby
wszystko w porządku (nieprawda, poprzednio miałem Chaintecha 6BTM i
tylko brak ATA66/100 spowodował że nie chcąc połowicznych rozwiązań
np:kontroler zdecydowałem się na Abita......) tzn.mam dwa
problemy.......Jeden już niby wałkowany na liście ale nadal widzę nie
całkowicie rozwiązany..... teraz mój config to: w AGP siedzi Matrox G400
na slocie 2 siedzi SBLive 1024 na slocie 4 modem Asmax... na IDE3 siedzą
Master Fujitsu 10.4 a slave Fujitsu 8.4.....na IDE1 siedzi CD-Rom
Pionier jako Master na, IDE2 jest nagrywarka Philips 3610 jako
Master... to jest obecny config, poniewaz poprzednio wypróbowałem wiele
innych kombinacji łącznie z update Live z "plikoskopu" w postaci update
5.7MB z tejże strony www i nic.....Jak by nie robić ,póki nie założę
sterów do Live (karta siedzi cały czas w slocie np:2 lub 4 lub wszystkie
pozostałe) mogę włączyć w Właściwości/Menadzer Urządzeń / CDRom- Pionier
48x.. włączyć DMA (nawet w nagrywarce też ,chociaż słyszałem że to
niewskazane ,no to nie włączam) natomiast gdy tylko założę stery do Live
(nieważne czy 2.0 czy 3.0 czy też tylko podstawowe) to DMA w Pionierze
idzie się "paść" natomiast nagrywara nadal może go mieć i nie ważne jak
są połączone (cały czas oczywiście oba korzystają z IDE UDMA33 czyli
IDE1 i IDE2 lub inne kombinacje, nawet razem na IDE1 jako Mast i Slav)
przekładanie Live i reszty po slotach nie daje nic.............Niby
"drobiazg" ale mnie wk...po za tym wymieniam płytę na "niby" lepszy
produkt a tymczasem wychodzi że Chaintech Rulez.....tam tych "krzaków"
nie miałem, lecz Chaintecha już też nie mam...
Drugi problem no to już moje lamerstwo (chyba) bo wyczytałem że jest
nowy bios do HighPointa 370 mam to ale....mam problemy z instalką (a
może to rozwiąże mój problemik) ładuję się z dyskietki Load.exe i
proponuje mi pięć jakiś numerów kombinacji.. sprawdzam na płycie na
jakimś WinBond(scalak) a ja mam tam W83977EF-AW który nie pasuje mi do
niczego? Co z tym, jak to się robi itp: proszę o oświecenie i słowa
otuchy bo zaczynam wątpić czy dobrze zrobiłem pozbywając się poprzedniej
płyty może odpowiedzą mi optymiści i życzliwi ...Wielkie dzięki Tym
którzy przebrnęli ten post a chwała Tym co pomogą!!!!!
Thx oraz Pzdr
TerAzja