Re: Yamaha sie wiesza!

Autor: Wojt_at_s
Data: Sat 02 Sep 2000 - 02:49:26 MET DST

> Ja mam AHA-154. Na P200MMX przy nagrywaniu x6 po kilku(nastu) sekundach
> dostawałem buffer underrun.
> A na mojej nowej płycie ten kontroler wogóle nie chce działać (mimo że
jeden
> slot ISA mam) :-(((.
> Choć winda wykrywa kartę, to już w biosie karty procedura testująca wywala
> się z błędem.

Co prawda nie adaptec ale z tekramem kiedys cos takiego mialem :
na plycie glownej FIC PA2013 (via mvp3 )
kupilem do nagrywarki (Yamaha 4416S) prosty kontroler scsi - tekram DC-310
PCI-
FastSCSI-2 bez biosowy. Wogole nie chcial zadzialac , zadne tam zmiany biosy
plyty
glownej nie pomogly i inne manewry. Spasowalem i za doplata wymienilem na
DC-390
PCI (wersja z biosem FastSCSI-2) . No i zadzialalo. Ale nie zupelnie na 100
% - do
dzis nie rozumiem dlaczego zazwyczaj ( bo zadarzalo sie) systemu nie mozna
bylo
zabootowac z nagrywarki z plyta bootowalna (oczywiscie w biosie kontrolera
poustawiane co potrzeba: boot from cdrom , boot ID, itp) oraz w biosie plyty
glownej:
Boot sequence: SCSI,A,C).
Zabawne - teraz ma mobo P2B-DS ze zintegrowanym adaptekiem U2W i zrobilem
eksperyment - podpialem yamahe do wsadzonego tekrama i bootuje z nagrywarki
za kazdym razem :)

Gdzies czytalem o tym dlaczego kotroler nie zadziala w danej plycie.
Pisali ze niektore plyty glowne maja w biosie zaszyta obsluge zewn
kontrolerow SCSI;
i gdy wsadzisz kontroler z wlasnym biosem moze byc konflikt. Byla na to
nawet rada
sciagalo sie jakis programik ktory przerabial zrzucony bios i blokowal
obsluge scsi
przez plyte.
Tyczylo sie to raczej starszych plyt glownych a twoja pewnie do nich nie
nalezy.
Tutaj jest troche inaczej - Tobie przynajmniej winda wykrywa karte
a u mnie nie bylo o tym nawet mowy

Z kolei jak wsadzisz kontroler bez biosowy do plyty tez nie obslugujacej
chipu
na zewnetrzym kontrolerze scsi -tez moze nie zadzialac (i pewnie to bylo
powodem
ze nie zadzialal mi DC-310)