Re: rozne szybkosci modemu ???

Autor: Dawid \ (progrocker_at_priv4.onet.pl)
Data: Thu 31 Aug 2000 - 19:24:47 MET DST

"Marek Pawlik" <mpawlik_at_alpha.net.pl> wrote in message news:

> Czy predkosc polaczenia w jakis sposob zalezy od obciazenia servera
? Czy
> tez zalezy od jakosci lacza a ta sie chyba nie zmienia w ciagu
jednego dnia.

w sumie to jedno i drugie.... jesli łączy się sporo ludków, modemy
przydzielają coraz słabsze transfery (u mnie "rekord" to 14400) -
jeśli chodzi o przeciążenie serwera, to najczęściej objawia się to w
następujący sposób:

a. serwer DNS nie odpowiada - w efekcie mimo nawiązania kontaktu -
połączenie jest zrywane - to jest najczeszy powód "impulsów po 15
sekund" na jakie skarżą się internauci. Odrobinę pomaga wpisanie na
sztywno adresów serwerów DNS.

b. pomimo przydzielenia transferu rzędu 52000 bps, serwer nie
odpowiada - nasz modem wysyła co kilka sekund zapytanie, a z drugiej
strony... cisza....

najlepiej łączyć się pomiędzy 18 a 22 - przed 18 ruch generują
internauci korzystający z dostępu w pracy, po 22 napaleńcy którzy
siedzą pół nocy. Na dodatek parametry połączeń bywają żałosne - 33600
po północy to norma.

Grendel