Re: NAGRYWARKI RW: trwałość, gwarancja, cena

Autor: Marcyn (marcyn_at_kopnet.gliwice.pl)
Data: Thu 31 Aug 2000 - 17:27:55 MET DST

"Jarosław Kamper" <jarekkam_at_alpha.net.pl> wrote in message
> Ok., ale czy zgadłem jej parametry (8x4x32)? SCSI czy IDE? Jak przy
> wypalaniu x8? Jakie CD palą się bez problemy?

tak - 8x CD-R , 4x CD-RW, 32x odczyt
nagrywarka ma interfejs IDE

kosztowala mnie 840zl - a wiec niewiele za to co oferuje

> Czyli nie ma się czym przejmować ;)

nie ;)

> Eeee... To mi zakrawa na jakąś totalną bzdurę - jak CDR może nie nagrywać
> RAW?! Pod linuxem nie ma różnicy RAW czy ISO - jeden cH* ;) Podejrzewam,
> że nawet z tą starą bym sobie poradził ;P

no niestety z ta stara bys sobie nie poradzil - mowiac RAW mowie o
nagrywanie np zabezpieczonych plyt (czy to SafeDisk, czy LaserLock, itd
itp) - ale nagrywarka z firmware 1.07 juz nie ma zadnych problemow (swoja
droga identycznie jest z Plextorem 8432 - 1,05 nie mial RAW , 1.07 ma)

a co do plytek - to na kazdej nagra - ale mimo wszystko warto nagrywac na
czyms porzadnym (polecam TDK, Verbatim) - z kolei z tanszych CD polecam
Fujitsu oraz Platinum (nigdy nie mialem z nimi problemow - znajomi takze)

w gwoli ciekawostki - mam czytnik 34x (nigdy mi tej predkosci nie
osiagnal) - po nagraniu plytki w Creativie 8432 zapingala nawet 35,5x !!! -
czyli nagrywa naprawde ladnie.

> Big THX
> Pozdrawiam

NoP