Re: Konroler UDMA100 na PCI? (średnio długie)

Autor: Radoslaw Popławski (radekp_at_alpha.net.pl)
Data: Wed 30 Aug 2000 - 18:30:11 MET DST

Dnia Tue, 29 Aug 2000 21:37:06 +0200, w artykule
<39AC10E2.999F1F04_at_poczta.onet.pl>, Dariusz Jaworowski
<darekjaw_at_poczta.onet.pl> napisał(a):

>Ta płyta ma oprócz standardowego kontrolera IDE, dodatkowy
>kontroler UDMA100 oparty na chipie Promise. W chwili obecnej w tym
>kompie pracują trzy dyski, dwie Barracudy jako RAID0 na Abicie i jeden
>10GB Seagate (model U10) podłączony do kontrolera na płycie (tego
>UDMA100). Oba kontrolery w Windows widnieją jako SCSI i z oboma jest ten
>sam problem. Zainstalowanie na obojętnie, którym dysku DiabloII albo
>UltimyIX prowadzi do takiej samej sytuacji jak u mnie, w momencie
>doczytu wszystko się zatrzymuje. Nie jest to problem Raida (bo
> [...]

Kontroler HPT370 nie jest udanym kontrolerem (chipsety Promise sa lepsze),
ale, jak wnioskuje, problem wystepuje na Asusie/Promise, gdy do kontrolera
podlaczasz _tylko_ jeden dysk, a abitowy kontroler jest wylaczony?

Hmm, smiem twierdzic, ze w takim przypadku nie kontroler jest winny a
gierki. Czy w innych aplikacjach masz ten sam problem?

PS. Gra "staje", to znaczy na chwile sie zatrzymuje, czy calkowicie zwisa?

--
Radoslaw Poplawski (Wroclaw, ICQ: 2882907)
Serwis F1: http://f1.hoga.pl/