Re: Skad Star Office for Windows?

Autor: Krzysztof Dmytrów (krzywarp_at_yoyo.pl)
Data: Wed 30 Aug 2000 - 12:08:21 MET DST

> Tak, teoretycznie wcišga nawet pliki *.XLS i *.DOC, ale spróbuj wcišgnšć
> plik z bardziej zaawansowanymi makrami, to zobaczysz, że ta zgodność jest
> "taka sobie"

Owszem, na pewno przy bardziej skomplikowanych plikach zgodność bedzie co
najwyżej iluzoryczna, ale i tak z wszystkich innych "niekonwencjonalnych"
(czytaj - nie-microsoftowych) pakietów biurowych StarOffice 5.2 najlepiej
obsługuje formaty MS Office - w końcu w wersji 5.2 na to właśnie położono
największy nacisk.

> Innš cechš, która mi przeszkadza to "mułowatość" SO w trakcie uruchamiania.
> Kilka razy zaczšłem
> się zastanawiać, czy już się uruchamia, czy nie, bo po kliknięciu na link
> nie widziałem reakcji. Dodam tylko, że na tym samym kompie Office 2000
> chodzi duużo lepiej (czytaj szybciej) nie wspominajšc o Office97....

Zgzdza się, mułowatość każdej wersji SO przy starcie jest dość bolesna, ale jak
już uruchomisz, to nie widzę istotnej różnicy w komforcie pracy. W jakimś
czasopiśmie przeczytałem porównanie obu pakietów i na przykład znalezienie i
poprawienie jednego wyrazu powtarzajšcego się na kilkuset stronach w SO 5.2
zajęło znacznie mniej czasu, niż w MS Office 2000. Oczywiście sš to niuanse,
których praktycznie nie zauważy się podczas normalnej pracy z pakietem.

Osobiście każdemu polecam SO 5.2 tym bardziej, że jest to program
wieloplatformowy. Jeżeli ktoś używa na przykład Windy, Linuxa i, na przykład,
OS/2 na jednym kompie, to nie powinno być problemów z przenoszeniem danych.

Pozdrawiam
Krzysiek