Re: UDMA 100

Autor: Krzysztof Dmytrów (krzywarp_at_yoyo.pl)
Data: Tue 29 Aug 2000 - 09:05:34 MET DST

> Mam płytę Abit BE6,ma kontroler U66.
> Czy można ją zmienić na U100 i czy wogóle widać różnice w szybko¶ci?

Raczej nie można, mozna tylko podłączyć zewnętrzny kontroler. Jeżeli chodzi o
prędko¶ć, to w porównaniu z kontrolerem HPT366, który jest zintegrowany z tą
płytą, podłączenie dobrego kontrolera zewnętrznego powinno znacząco poprawić
wydajno¶ć (nie mam zbyt dobrego zdania o kontrolerze HPT366, większy komfort
pracy miałem po podłączeniu dysku do IDE 1, do zwykłego kontrolera Intela UDMA
33 zaszytego w chipsecie).

> Czy wreszcie kto¶ może mi powiedzieć jaki Są różnice pomiędzy BE6 a BE6-II.

Nie jestem do końca pewien, ale wydaje mi się, że w wersji BE6-II Abit
"oficjalnie" podaje wsparcie dla magistrali 133 MHz. Słowo oficjalnie podałem w
cudzysłowie, ponieważ przy takiej prędko¶ci magistrala PCI co prawda pracuje z
nominalną prędko¶cią (33 MHz), za to magistrala AGP jest przetaktowana do około
89 MHz (standardowo 66 MHz). Co prawda karta graficzna dobrej jako¶ci powinna
to wytrzymać, ale mogą być problemy.
pozdrawiam
Krzysiek