CELII 600 - jakie max bezpieczne napiecie?

Autor: Michał Tomaszewski (mitom_at_poczta.arena.pl)
Data: Mon 28 Aug 2000 - 22:14:42 MET DST

Witam

Zaczalem powolutku podkrecac Celerona II 600. Na plycie Asusa CUSL2...
Na 700 poszlo bez problemu (zadnego podnoszenia napiecia - standardowe 1.5
wolta).
Probowalem na 800 (a scislej 802). Na standardowym napieciu - zwis przy
ladowaniu Win 98 SE.
Na 1.55 poszedl Win. Ale przy przesuwaniu okienek pojawialy sie artefakty...
po chwili zwis (zamrozenie). Dodam, ze temperatura byla okolo 15 C.
(chlodzenie standardowe - Cel w wersji Box). Przy okazji na 600 MHz mam w
stanie spoczynku 9 C (tak podaje ASUS Prob, Mother Monitor). Fajnie, ale
jakos mi sie nie chce wierzyc ze tak malo... Po rozgrzaniu, dochodzi maks 22
C.
Ale wracajac do podkrecania.
Zwiekszylem napiecie do 1.6 - nadal artefakty, nie wydawaly mi sie
mniejsze... Nie zawisl, ale postanowilem podniesc wyzej nap.
Jest 1.65. - znowu to samo. Aha, temp teraz w stanie spoczynku wynosi 15 C.
Artefakty jak przsuwam okienka. Ale coz tam - odpalam 3DMark 99. Zapomnialem
dodac, ze karta grafiki to ta wbudowana w chipset ( i752). ZADNYCH
artefaktow w 3D. Przeszedl caly test (jeden raz). Wynik fajny :). Ale co
tam - nadal szwankuje w 2D. Aha, po tescie temperatura procka 27C... Plyty
caly czas te same 30C...
No nic, powrocilem do normalnych ustawien (i tak mi wiecej na razie nie
potrzeba... proby przeprowadzalem z ciekawosci), bo nie chce spalic
procka... a wlasnie. Do ilu BEZPIECZNIE mozna podniesc napiecie na tym
modelu? Moze jakies wskazowki ?

Dzieki z gory za odzew!

--
Pozdrawiam