Re: Help - Re: Fax Talk Communicator - soft do modemow Zoltrixa - kapusciany soft - zawiesza komp

Autor: Tina Liza (tiopa_at_polbox.com)
Data: Mon 28 Aug 2000 - 21:25:44 MET DST

Czesc
Nie wiem co mnie tknelo, zeby czytac te posty, bo na sama mysl o instalacji
tego dziadostwa robi mi sie slabo. I tylko chec pomocy pcha mnie do tego,
aby poswiecic troche czasu na przypomnienie i poszperanie w dokumentacji w
celu udzielenia jakiejs konkretnej porady (mam nadzieje).

> Nie wiem jak co powoduje u Was takie sytuacje, ale specjalnie
zainstalowalem
> ten soft (Fax Talk 4.5) z dolaczonej plytki do modemu zoltrixa Spirita na
> kosci Connexanta. Instalator wykryl prawidlowo modemik na Com 3
(wirtualny),

Zgadza sie, i tak powinno byc. Ale aby tak bylo, proponuje najpierw wykonac
rzecz NAJWAZNIEJSZA: trzeba zrobic porzadek na dysku. Soft do Fax Talka jest
tragiczny i jezeli masz na dysku "smietnik", tzn. pozostalosci gier i innych
programow ktore namieszly w Windzie i mimo wszystko pracuja bez problemu, to
soft FT tego nie zaakceptuje i PC bedzie sie wieszal. Dokladnie takie byly
moje poczatki. Po wymianie FT na inny, dzialo sie dokladnie to samo. A kiedy
kumpel kupil karte TV i na probe chcialem zainstalowac ja u mnie- tez PC sie
wieszal. Wiedzialem juz, ze balagan jaki mam na dysku ma wplyw nie tylko na
FT, ale i na inne programy tez. Sformatowalem wiec dysk (uznalem, ze tak
bedzie szbciej niz szukanie resztek) i instalowalem programy od poczatku. FT
zaczal wlazic, ale nie bez problemow.
Moj modem to FM-HCF56i , i w okienku do wyboru go nie bylo!!! Wybralem wiec
Rockwell HCF 56K Speakerphone PCI Modem. Dziala.
Ostatnio slyszalem, ze zabawki dla Mc Donalda produkuja dzieci w Chinach-
plytki naszych modemow chyba slepi paralitycy. Plytka o.k , ale sledzia
musialem wyprofilowac, bo przy dokrecaniu srubki plytka wylazila z portu.
To, ze plytka nie siedzi w porcie tez moze byc Twoim problemem. Sprawdz:
ustawienia-> panel sterowania-> system-> menedzer urzadzen-> modem. Jesli na
nazwie Twojego modemu jest jakies zolte koleczko- to przypuszczam, ze nie
siedzi dobrze w porcie. Sprawdz: ... panel sterowania->modemy->diagnostyka,
zaznacz Twoj modem i kliknij dodatkowe informacje. Dobrze dzialajacy modem
powinien wyswietlic: "Trwa komunikowanie z modemem..." i w nastepnym oknie
podac informacje o porcie.

>Jak sie juz testuje to konfliktuje sie z myszka.
>A przeciez program faksowy wczytuje znaleziony modem
>a ten jest juz skonfigurowany na com2.
>Zatem po cholere brzeczy glosniczek modemu, gdy ruszam myszka ?

Dla przypomnienia:
urzadzenia podpiete pod porty com1 i com3 beda konfliktowac. Tak samo com2 i
com4 itd. Zalecam modem pod com3 (wirtualny)(zreszta on chyba automatycznie
wybiera ten port, a skoro masz mysz pod com1, to zwiech pewny.), a mysz
podpiac pod PSa. Zawsze mialem problem z mysza (od momentu zainstalowania
modemu). Zrobilem j/w i mam swiety spokoj.

> i podal faktyczna jego nazwe.
> Sam program to nic nadzwyczajnego. Prosty w obsludze, chociaz nie po
polsku.
> Ale dziala. juz nawet wyslalem kilka próbnych faksów. W systemie integruje
> sie z programami biurowymi jako kolejna drukarka "Fax Talk Communikator".

No tak. I dobre to jest ale... Moj problem polega na tym, ze jesli nadaje
fax, a odbiorca ma fax automatyczny- nie ma problemu. Jesli odbiorca
podniesie sluchawke to ani ja jego, ani on mnie nie slyszy. Uznajac to za
zart- wylacza sie. W jednej z firm z ktora wspolpracuje, juz wiedza, ze
cisza w sluchawce to ja, po czym wlaczaja faxa i wiesci leca. Chora jest
taka wspolpraca.
Jesli chodzi o automatyczna sekretarke, to na tej grupie juz kiedys
opisywano cuda jakie FT potrafi wyprawiac. Mi sekretarka nie jest potrzebna,
ale chcialem sprawdzic. Dzialala, a jakze. W momencie gdy FT polaczyl mnie z
wybranym numerem, gadala za mnie, a nawet grala- ta opcja miala dzialac gdy
nie bylo mnie w domu.

> No i jeszcze niczego mi nie zawiesil. Dziala jak powinno.

No to masz chyba jakis prawdziwy sprzet od prawdziwego producenta z
prawdziwej Ameryki i duzo szczescia, ze takowy udalo Ci sie kupic. Wszyscy
tutaj wlacznie ze mna musielismy nabyc chyba piracki sprzet od kompletnego
pirata spiracowionego przez pirackich piratow z Chinskiej Ameryki.

To na tyle, bo tyle pamietam- tego dziobelnego softu nie ruszlem juz od
roku.

Pozdrowko
                    Tiopa.