Re: Cd romy ASUS to szajs :(

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_iname.com)
Data: Mon 28 Aug 2000 - 13:47:11 MET DST

Hi,

hattab wrote:

> Co moze byc przyczyna awarii i czy jest jakas szansa na naprawe ? Wszystko
> wskazuje na mechanike. Tydzien temu, po ktoryms tam wsadzeniu plytki, silnik
> zaczal chodzic troche inaczej - tzn. dzwiek byl nizszy. Od dzisiaj w ogole
> juz nie startuje, tylko po wsadzeniu slychac jakby odglos szurania szczotek.

Sam mam Asusa 40x. Kupiłem go gdzieś z ponad rok temu i napęd chodzi idealnie
do dziś. Przyznam się, że sam jestem zdziwiony, bo Asusy nie cieszą się
niestety najlepszą opinią, a ja sam kupowałem CD najtańszy w miarę porządny,
bo padł mi Cyberdrive a nie chciałem za dużo się wypłacać :)

Większość problemów z Asusami jest powodowanych właśnie systemem napędu płytki.
Szlag trafia scalak sterujący silnikiem. Szanse na naprawę w zasadzie marne --
-- trzeba by rozebrać i zobaczyć, czy już się spalił.

BTW polecam nigdy nie dotykać otworu w środku płytek -- gromadzi się tam
tłuszcz z palców i choć tej warstewki nawet nie widać, osiada ona na osi
sprzęgła napędu i powoduje ślizganie się sprzęgła, co może w końcu dopro-
wadzać do zniszczenia systemu napędowego.

--
| Radosław Sokół  |  http://www.magsoft.com.pl/~rsokol/ |