Re: Dysk 13 GB - Windows widzi tylko 1,99 GB

Autor: Krzysztof Dmytrów (krzywarp_at_yoyo.pl)
Data: Mon 28 Aug 2000 - 13:43:46 MET DST

> Mam so Windows 95 wersja B, chciałam zmienic dysk 2 GB na 13 GB. Bios
> wykrywa prawidłowo wielkość, w dosie fdisk widzi total 8 GB. Próbowałam już
> formatowania pod windowsem, ale jest narzucana pojemność 2047,3 MB nie do
> zmienienia. Co to może być jeszcze?

Widocznie w fdisku nie ustawiłaś obsługi dużych dysków i dysk został podzielony
na partycje FAT16, a nie FAT32. Maksymalny rozmiar partycji w FAT16 to właśnie
około 2 GB, w FAT32 jest to chyba coś około 2 TB (terabajtów). Należy uruchomić
fdisk z obsługš dużych dysków – program pyta o to na samym poczštku. Co do
tego, że fdisk widzi tylko 8 GB – chyba jednak przydałby się upgrade BIOSu.
pozdrawiam
Krzysiek