Re: CD-RW for Audio

Autor: Paweł Świrek (swierk_at_SPAM-IS-LAME.nzs.agh.edu.pl)
Data: Sun 27 Aug 2000 - 22:55:24 MET DST

Wojt_at_s <wdyszyns_at_elka.pw.edu.pl> wrote:
> slyszalem o czyms takim juz pare razy
> pewnie sa to nosniki do stacjonarnych nagrywarek Hi-Fi do wiezy,
> mam pytanie czy obsluguja je zwykle nagrywarki od pceta ?
> czy sa odczytywane przez odtwarzacze CD Hi-Fi do wiezy ?

Cześć!
Znajomego ostatnio poprosiłem o nagranie na nagrywarce do wieży takiej
płyty CD-RW BESTMEDIA 80 min FOR/MUSIC/ONLY. Nagrał mi ją, ale jej nie
sfinalizował. Wiadomo, że niesfinalizowana płyta będzie nieczytelna na
CD-ROMie, a co dopiero na wieży. I tu jeszcze jedna mała ciekawostka.
Mam nagrywarkę CD-R (nie RW!!!) Teac CDR56S-400 (SCSI, 4X read, 24X
write, Firmware: 1.0f). Próby odczytu płyty niesfinalizowanej były
takie:
CDRWin - nie da rady (wysypał się z jakimś błędem)
DiscJuggler - to samo
Nero co prawda coś tam zobaczył, ale nie potrafił odczytać sesji. Wykrył
tylko, że ma ok. 240 MB wolnego i że jest to empty CD. Poza tym Nero
sucks. Po włożeniu do nagrywarki instalki Win98 SE stwierdza, że nie
ma płyty (bo etykieta płyty zawiera spację w nazwie oraz duże i małe
literki).
FireBurner nie potrafił tego odczytać
Exact Audio Copy też stwierdził, że no disc
Za to Adaptec EasyCD bezbłędnie to obsłużył. Proponował mi zamknięcie
sesji, ale nie chciałem ryzykować.
Udało mi się zgrać audio z tej płytki CD-RW. Miałem problem z jednym z
tracków (początek był walnięty, więc ominąłem pierwsze 6 ramek - na
szczęście te ramki to była przerwa między utworami). Ale zgrałem to
i wypaliłem na CD-R. Nie stwierdziłem żadnych błędów przy czytaniu
(każdy wav obejrzałem pod CoolEdit Pro i nie było błędów, przesłuchałem
też wypalonego CD-R'a i też nie stwierdziłem błędów, jedynie były
trzaski spowodowane nagrywaniem z płyty winylowej).
Tak, że CD-RW For Audio są czytane przez nagrywarki komputerowe.
Nawet i nagrywarki CD-R. A lamerzy od CDRWina piszą, że Teac nie czyta
CD-RW. Przekonałem się, że piszą herezje.

--
Paweł Świrek, KING_CRIM on IRC, sysadmin nzs.agh.edu.pl & nzs.org.pl
mailto:swierk_at_nzs.agh.edu.pl  http://nzs.agh.edu.pl/~swierk/