Odp: dziwna potrzeba.....

Autor: Tomek (tomekkry_at_priv4.onet.pl)
Data: Sat 26 Aug 2000 - 16:24:05 MET DST

Abit

> Najprościej podpiąć pierwszy dysk do pierwszego kanału na płycie jako
Master
> a drugi podpiąć do drugiego kanału też jako Master. Przełączanie między
> dyskami polega na włączaniu i wyłączaniu pierwszego lub drugiego kanału w
> Setupie w zależności od tego, który dysk ma pracować. I to już chyba
> wszystko (coś takiego robiłem ok. rok temu przy zainstalowanym W95).
> Paweł

Problem w tym, że osoba, dla której będzie ten komp, z założenia ma _nie
mieć dostępu_ do ustawień BIOS-u. Stąd mój pomysł podłączenia jak mówiłeś,
ale wyłączania zasilania wybranego dysku, przy jednoczesnym ustawieniu typu
dysków na autodetect. Komp nie zgłupieje z powodu braku dysku, gdyż wykryje
ten, który będzie miał zasilanie,ale nie wiem, jak taki pozbawiony zasilania
dysk obciąża (w sensie elektrycznym) magistralę. Boję się ją "upalić".
Zawsze można się zabawić w wyprodukowanie jaiegoś bufora między magistralą a
HDD (jakieś odpowiednie kości by sie znalazły) ale wolałbym prościej. Tym
bardziej, że UDMA 66 może nie lubieć takich pośredniczących wynalazków.
Ponadto nie znam specyfikacji magistrali - co "lata" na poszczególnych
pin-ach.

Chyba żeby pójść twoim tropem, i mieszać w C-MOS z poziomu systemu
operacyjnego jakimś programikiem. Ale co i gdzie posłać ? Pozostaje jeszcze
sprawa sumy kontrolnej którą trzeba też korygować. Bawiłem się kiedyś takim
grzebaniem w setupie ( w erze kompów AT miałem dokładny opis pamięci C-MOS),
ale gdzie i pod jakim adresem teraz coś się znajduje - nie wiem.