Plyta FIC PA-2005 & porty szeregowe & modem = problem

Autor: Arkadiusz Goralski (goral_at_unet.pl)
Data: Fri 25 Aug 2000 - 16:08:13 MET DST

Witam,

Przygotowujac sie do instalacji SDI chcialem sobie zasymulowac his'a
podlaczajac po prostu modem, wszak oba urzadzenia dla linuxa praktycznie sie
nie roznia. No i tu jest moj problem, nie moge ruszyc modemu. Sprobowalem
najpierw modem wew. ustawilem go zworkami na irq 4, 3F8 itd, w biosie
wylaczylem COM 1. Zeby sie nie meczyc z konfiguracja zainstalowalem tez
wvdial. Odpalam wvdialconf i ... nic - nie ma modemu: "Modem not found".
Sprawdzilem tez na COM 2 - to samo. Na "zwyklych" skryptach ppp - to samo -
zero reakcji. Myslalem ze to przez moj modem (Zoltrix 33600, ale ten z tych
"dobrych"), wiec podlaczylem modem zewnetrzny (Boca Modem 33600). Wpinam w
COM 1, w biosie comy wlaczone. Odpalam znow wvdialconf - i nic, nie ma
modemu. Na modemie natomiast mrygnely 2 diodki. Jest tak:

TM AA HS OH SD RD TR CD
Po wlaczeniu pala sie AA HS
Po odpaleniu wvdialconf dodatkowo na moment zapalaja sie RD TR.
Na com 2 ta sama sytuacja.

Wykrecilem hdd z serverka i wstawilem do drugiego z plyta Abit BH6.
Podlaczylem modem zew. do com 1 i wsadzilem tez wew. do com 2. Odpalam
wvdialconf i ... wykryl oba modemy bezproblemowo! setserial -a /dev/ttyS[01]
na obu systemach wyrzuca to samo. Wiec dlaczego nie moge odpalic modemu na
serwerku (plyta FIC PA-2005)? Skoro dziala ok na innej plycie, wiec nie
sadze aby to byl problem konfiguracji softu/kernela - no bo przeciez
zadzialalo bezproblemowo na innej plycie [troche sie tu zapletlilem :)].

Czy uszkodzil sie moze uklad UART albo czesc I/O?

Na Abit BH6 w /proc/tty/driver/serial:
1. Po wlaczeniu systemu mam tam 2 wykryte com'y:uart, port, irq.
2. Po odpaleniu wvdial pojawia sie tam baud 9600 oraz jakies cyferki, ktore
nic mi nie mowia :)
3. Po odpaleniu modemu (polaczeniu sie) mam tam juz baud 115200, cyferki sie
zmieniaja.

Natomiast na plycie FIC:
Dochodze do pkt. 2 czyli pojawia sie baud 9600. Do punktu 3 nie dochodze, bo
przeciez dostaje komunikat "Modem not responding".

Dodatkowe info:
1. W serwerku znajduja sie:
- plyta FIC PA-2005
- procesor P120
- 16 mb ram
- k. graf. trident 512kb isa za 15 zl :)
- k. sieciowa zgodna z NE2000
- dysk calkiem twardy
- zasilacz
- zdechly pajaczek :))))
2. Tak mam obsluge PPP w kernelu (no przeciez dziala ok ale na innej plycie)
3. Probowalem recznie ustawic porty w /etc/serial.conf - tez nic.
4. Wlasnie zakosilem z serwisu karte I/O, w domku sprobuje odpalic :)

Moje pytania:
Czy ktos z grupowiczow ma moze ta plyte + dzialajacy modem?
Czy cos mi sie zjaralo? :/
Moze zla zworkologia?
Inne propozycje? (no moze oprocz poswiecenia mojego kompika na server)

--
Arkadiusz (Goral) Goralski: goral_at_unet.pl
[ www.unet.pl | www.urwisek.unet.pl | www.vbplanet.unet.pl ]