Re: Problem z nagrywarka

Autor: Bartosz Kiziukiewicz (kiziuk_at_alpha.net.pl)
Data: Thu 24 Aug 2000 - 19:50:11 MET DST

On Thu, 24 Aug 2000 13:22:31 GMT, "pharkas" <pharkas_at_box43.gnet.pl>
wrote:

> Po dluzszej przerwie w nagrywaniu (2 miesiace - wakacje) moja Yamaha 4416E
> odmawia wspolpracy. Zadna wypalona plytka CD-R nie daje sie odczytac (tylko
> raz po dlugim meczeniu zobaczylem liste plikow w katalogu), ale co ciekawe
> nie ma zadnych problemow z nagrywanie CD-RW. Nie pojawia sie takze zaden
> komunikat o bledzie w czasie wypalania.
>
> Wydaje mi sie wiec, ze zakurzona jest soczewka lasera, albo sa jakies
> problemy z jego pozycjonowaniem, bo dane sa chyba zapisywane dobrze, bledy
> sa przy wypalaniu TOC. Czy ktos ma jakies doswiadczenie w naprawianiu tego
> [...]

Jeśli prawidłowo wypala CDRW to jest prawdopodobnie sprawna.
A jakich płyt CDR używasz?
Na samym początku używałem ja sobie płytek BTC i wszystko było dobrze,
aż kupiłem jedno pudełko BTC, które w ogóle nie chciało się poprawnie
nagrywać. CDRW zaś nagrywało. Winne okazały się płyty. Nagranie
wyglądało pod światło jak gdyby podczas wypalania laser tracił moc. Na
początku widać było dobrze wypalone ścieżki, potem coraz słabiej, a na
końcu płyta była zupełnie nie ruszona.
Zmieniłem więc płyty i problem zniknął.

--
Pozdrawiam