Plyta SOYO 6BA+4 i problemy z dyskami....

Autor: Michal K. (michal_at_ldhpux.immt.pwr.wroc.pl)
Data: Wed 23 Aug 2000 - 21:22:46 MET DST

mam taki problem po zmianie plyty glownej z jakiegos zwyklego BX-a na SOYO
6BA+4
zaczely sie dziac rozne dziwne rzeczy z dyskami - na poprzedniej plycie wsjo
bylo ok

otoz dyski to:

20 GB Samsung - UDMA2
4 GB Samsung - UDMA2
cd-rom 44x ACTIMA - UDMA2
nagrywarka CDR-W Mitsumi 4x2x24

nie chca jakos chodzic. Plyta 6BA+4 ma kontoler ATA66 , po podlaczeniu
dyskow wg starej konfiguracji do ATA33 nic nie chce chodzic dyski albo sie
wykrywaja ,
albo i nie , cd-romy tez

system startuje gdy wszystko w biosie jest podpiete pod ATA 66 (na
specjalnych szelkach)
ale dziala baaaardzo niestabilnie. Po odlaczeniu nagrywarki ktora jest chyba
najwolniejszym elementem konfiguracji wszystko jest ok. - Komp nie jest
overclockowany !

Generalnie jest tak , ze chyba wszystko psuje nagrywarka i za cholere nie sa
sie zmusic jej do wspolpracy , no chyba ze w wersji niestabilnej systemu.

Gdy nagryware przrzucam na ATA33 , to i owszem bios ja wykrywa , w windowsie
tez ja widzi ale nie widzi w niej plyty - co jest grane ???

A w biosie nie ma nawet funkcji wylaczenia ATA66.

Co zrobic ??? wszelakie kombinacje alpejskie zostaly juz wykonane. Moze
jakies drivery do windy czy co ? ale na CD od plyty glownej nie ma zadnych
driverow , jedynie jakis stary busmaster....

Pomozcie...... jezeli ma ktos jakis pomysl , a zbyt chaotycznie
przedstawilem problem prosze o pytanka.

Michal