Re: SDI dla 2 PCtow?

Autor: Pilu (pealoo_at_poczta.onet.pl)
Data: Tue 22 Aug 2000 - 23:43:17 MET DST

> Czy jezeli kupie huba internetowego i podlacze do niego 4 kompy a calosc
do
> HiS-a to nie trzeba laczyc sieci aby z dowolnego komputera wejsc do
> internetu (zakladajac, ze pozostale sa wylaczone). Chodzi o to aby nie
> stawiac serwera, czy hub bedzie spelniac role tzw. rozgaleziacza?

Tak, nie będzie trzeba stawiać serwera.
Tylko czy się opłaca?
Serwerek złożysz za 150-200 zyli (486 z kartą sieciową i fdd 1,44MB),
odpalasz na tym Linuxa jednodyskietkowego (mam takiego skonfigurowanego do
HISa w Polsce - polopyrin 0.1 ) i jedziesz!
HUB 4-o portowy kosztuje 700-1200 zł
Ty robisz sobie serwer za max. 200 zyli i łączysz wszystko koncentrykiem
(bez HUBa) - dla 2 kompów nie ma co się bawić w skrętkę (dodatkowy koszt -
HUB).
Polecam rozwiązanie serwerowe - taniej i można to jeszcze potem bez problemu
rozbudować.
Jeśli chodzi o wyciszenie wiatraka w serwerze:
http://www.magsoft.com.pl/~rsokol/cool.html
Pozdrawiam

Pilu