Re: HP PSC 500 versus DESKJET 930

Autor: Marek Nazarko (mnazarko_at_nospam.bigfoot.com)
Data: Mon 21 Aug 2000 - 09:20:32 MET DST

Ja napisze tylko ze bardzo dobre rezulaty daje HP720, nie wiem jaki to
PhotoRET, ale wydruki sa bardzo ladne. A sama drukarka jest calkiem
tania, i nawet chodzi pod Linuxem (choc jej nie doradzaja).
Drukowalem tez na papierze Photo - rezultaty sa rewelacyjne.
Generalnie z tego co zauwazylem, jakosc wydrukow z HP zalezy od
zastosowanej generacji cartdridga - 690 drukuje tragicznie, 850
drukuje kichowato, 720 drukuje miodzio.
Jesli 930 uzywa tych samych pojemnikow co 720, to nie wiem czy warto
placic 2x tyle.
Co do skanera to polecam kupic taki, ktory wyrabia 1200x600 dpi
sprzetowo - roznica w jakosci w stosunku do 600x300 jest wyrazna
(skanowalem na probe banknot i wyraznie widac bylo roznice w
szczegolach).
Przystawka do slajdow/negatywow moze byc przydatna - w cenie skanera
wychodzi dosc tanio.
Jesli chodzi o firme od skanerow to nie mam preferencji - dobrze kupic
znanej firmy, zeby byl support - np sterowniki do nowych syst. op.
Rzecz bardzo istotna, ktorej raczej nie sprawdzisz to ergonomia
sterownika TWAIN - np w Twain HP byl Zoom na podgladzie, ze jak sie
zanaczylo kawalek i dalo preview, to skaner skanowal tylko zaznaczony
fragment z odpowiednio wyzsza rozdzielczoscia.
Z kolei Twain Umaxa pozwala na zaznaczenie kilku obszarow i skanowanie
ich hurtem - wkladasz np 5 zdjec, zaznaczasz, i idziesz na kawe :)

Marek Nazarko