Re: Zdychający CD-ROM (Samsung x32)

Autor: Tawrosz Piaskowy (gekon_at_poland.com)
Data: Thu 17 Aug 2000 - 22:20:17 MET DST

Użytkownik "Zezero" <zezero_at_go2.pl> napisał w wiadomości n
> Rozkręciłem CD-ROM.
> Jest tam takie niebieskie "oczko", czy to to mam czyścić?
> Jak się do tego zabrać?
> (Pewnie jakoś inaczej niż do mycia szyb ;)

Calkiem niedawno zadalem to samo pytanie na grupie pl.misc.elektronika.
Postow bylo wiele i tak sobie uskladalem z tego wszystkiego, ze najlepiej
zabrac sie do tego tak. Kupujesz IZOPROPANOL (bardzo czyty alkohol
izopropylowy 99,99%). Dostepny w sprayu w sklepach z akcesoriami komp. lub
elektroniczymi. Jeszcze bedziesz potrzebowal jakas sciereczke, ktora nie
zostawia pylkow (podobno dobre sa te do czyszczenia skanerow - dostepne
rowniez w sklepach z akcesoriami komp.) - do uwienczenia calego czyszczenia
to bym jeszcze dmuchnal (ale z wyczuciem) ze sprezonego powietrza w kierunku
soczewki.

Metoda czyszczenia:
1. kropelka izopropanolu na soczewke i wycieramy sciereczka (delikatnie zeby
nie zniszczyc zawieszenia soczewki)
2. podobno dobrze jest powtorzyc zabieg
3. teraz to bym dmuchnal sprezonym powietrzem zeby usunac pylki, ktore mogly
sie nagromadzic ze sciereczki lub nawet z powietrza (tutaj delikatnie bo
podobno mozna soczewke w kosmos wyslac albo zahibernowac :))) )

powodzenia i pozdrawiam

PS. nieraz i tak trzeba podkrecic laserek