Re: sterowniki VIA - refleksja

Autor: Andrzej P. Wozniak (uszer_at_poczta.onet.pl.invalid)
Data: Thu 17 Aug 2000 - 15:25:04 MET DST

Użytkownik "Grzegorz Gajewski" <gayos_at_interia.pl> napisał w wiadomości

> Odpowiem na swój post:
> Niestety, mimo zmiany w pliku install.dat program setdma.exe się nie
> skopiował. Wogóle sprawdziłem które pliki się skopiowały. No i z podkatalogu
> Win9x skopiował się do Windows\system\Iosubsys tylko Vatapi.vxd. A
> "Viadsk.mpd" i "Viaide.vxd" nie. Jak pamiętam z mojego starego kompa (K6)
> kopiowały się wszystkie (kiedyś musiałem ręcznie je podmieniać, bo Windows
> blokował do nich dostęp podczas normalnej pracy - to było dawno).
> Jestem ciekaw, czy jeśli by się zainstalowało "Viaide.inf" to sytuacja
> [...]

Wygląda to tak jakby VIA z jakichs powodów zrezygnowała ze swoich sterowników:
w wersji 4.24a dla Win9x jest tylko VATAPI.VXD, zastępujący oryginalny
DISKVSD.VXD. Plików miniportu brak. We wcześniejszych wersjach zmienili już w
tym kierunku właśnie skrypt instalacyjny Viaide.inf, więc zmiany w install.dat
nic nie pomogą. Trzeba ręcznie wykomentować w pliku MSHDC.INF wszystkie
odwołania do sterowników VIA i dopiero potem instalować VIA4in1.
Setdma.exe działa tylko w obecności sterowników VIA - po prostu zmienia
odpowiednie wpisy w rejestrze, a potem przeładowuje system.
Ostatnią wersją 4in1 zawierającą _komplet_ sterowników jest v.4.23. Co
ciekawsze, pliki mają tu nowszą datę (22.05.2000) niż w obecnej wersji 4.24a
(16.05.2000)
 - słuszniej byłoby chyba nazwać to wersją 4.22a.

(

--
Andrzej P. Woźniak  usher_at_poczta.onet.pl (z->h w adresie z nagłówka)
                                            *** MUSK TFUi WRUK ***