Problem nadzwyczaj ciekawy (Soyo + Viper770)

Autor: Krzysztof Kubas (krzychoo_at_promail.pl)
Data: Thu 17 Aug 2000 - 01:57:23 MET DST

Sytuacja przedstawia sie nastepujaco:
Mamy komputer:
- P II 333 MHz
- plyta Soyo SY-6KE (BIOS zupgradeowany do KE-1AA4)
- DIMM 64 MB PC66
- DIMM 64 MB PC100
- Diamond Viper 770 (TNT2 zwykle (nie zadne tam Ultra czy M64)) AGP
- Windows 98 SE PL
- reszta nie ma chyba znaczenia
1. Problem duzy.
Dotyczy chyba AGP. Po uruchomieniu np. Diablo2 lub demek NVidii obraz
zawiesza sie na twardo (a wlasciwie caly komp, choc czasami dzwiek
slychac dalej) po kilku sekundach. W 2D dziala bez zarzutu. Sterownikow
przetestowalem cala mase (wlacznie z najswiezszymi z Diamonda, oraz
roznymi z NVidii) wiec to chyba nie to. Czas po jakim komputer sie
zawiesza zalezy od dwoch rzeczy:
- ustawienia w setupie opcji AGP Aperture Size - przy 4 MB jest
stosunkowo najlepiej (przy pozostalych sprzyjajacych okolicznosciach
udalo mi sie pograc ok. godziny w Diablo2 i zawiesil sie dopiero przy
wyjsciu z gry).
- konfiguracji pamieci w bankach (ale tego nie jestem pewny - wydaje mi
sie zbyt nieprawdopodobne) - przy zapelnieniu gniazd DIMM 2 i 3 (w sumie
sa 3) zawieszal sie szybciej, przy gniazdach 1 i 2 chodzil dluzej,
podobnie gdy zapiety byl tylko jeden DIMM (ale moze to przypadek).

W sumie to juz nie wiem co robic, upgrade BIOSu nie pomogl, sterowniki
zadnie nic nie daja, dochodzi druga w nocy a ja siedze od 17.00 i za
chwile trafi mnie szlag.

2. Problem maly (ale upierdliwy)
Po restarcie komputera w Win'98 (Zamknij | Uruchom ponownie) wlacza sie
scandisk. Przy wylaczaniu nic takiego sie nie dzieje. W Win'95 nie bylo
tego problemu. Obudowa jest oczywiscie ATX (Panda - podobna troche do
Joy'a). W sumie nie jest to nic strasznego, ale mnie denerwuje. Upgrade
BIOS'u oczywiscie nic nie pomogl.

Pomozcie mi dobrzy ludzie, bo mi sie cos zaraz zrobi... Nie wiem moze
jest jakis myk o ktorym nie wiem (jak np. zmiana ukladu klawitury
w Rivie 128), chociaz juz pare takich kart instalowalem i bylo dobrze.
Bede wdzieczny za wszelkie sugestie.

--
  )))))))))      Pozdrawiam
 ((  _   _       Krzysztof Kubas