Re: ABIT BE6-II v1.2 rozwala HDD

Autor: Dentarg (dentarg_at_freebsd.lublin.pl)
Data: Wed 16 Aug 2000 - 11:59:02 MET DST

On Wed, 16 Aug 2000 10:50:25 +0200, "Robert Kowalski"
<robert.kowalski_at_lama.org.pl> wrote:

>Dysk IBM DJNA 13700 13.5GB 7000rpm padł po dwóch tygodniach w ten sam
>sposób. Tego przetestowałem dokładniej i okazało się że zacina się w
>skandisku na sektorze 512648. Mało ważne. Okazuje się jednak że tam leży
>SYSTEM.DAT czyli rejestr systemu Windows.
Ja mialem dokladnie to samo ... tez szlag trafil dysk w miejscu gdzie
byl plik SYSTEM.DAT.
Dysk IBMa DPTA 27 GB AFAIR ;))

>Obawiam się że 3 z kolei dysk padnie.
>Dziś zadzwonił do mnie kumpel który w sobotę zakupił płytę ABIT BE6-II 1.2 i
>dysk IBM ATA100
>Od soboty padły mu już dwa dyski! W ten sam sposób.
>Any ideas?

U mnie zdarzylo sie to tylko raz, powodem "podobno" jest zajecie slotu
PCI5 i PCI3, przez karty ktore maja problemy z dzieleniem zasobow.
Kontroler HPT dzieli IRQ z PCI3 i "bus master control signals" z PCI5.
U mnie pomoglo wywalenie karty PCI ze slotu nr 5. Od tej pory dyski
dzialaly juz OK (oprocz zwisow ktore czasem fundowal sterownik do HTP
pod win).

Przyrost predkosci na HPT366 ktory mam jest znikomy, wiec jak na razie
nie uzywam go, bo potrzebne mi byly chwilowo zasoby IRQ ...

pzdr,
Dentarg

--
Warcraft II page - http://hipokrates.am.lublin.pl/war2/
    Dentarg in Quake & Warcraft 2 | UIN: 15071179