Re: Zakłócenia z PC-ta

Autor: RAB (radek.32_at_kki.net.pl.invalid)
Data: Tue 15 Aug 2000 - 02:47:02 MET DST

AVE !
"Adam" <adski_at_box43.gnet.pl> pisze:

>Odlaczylem przewod od uziemienia przy zasilaniu i jest OK.
>Sa jeszcze jakies piski przy samym starcie i wylaczaniu komputera ale przy
>pracy jest cisza. Dzieki za podpowiedz.
> Tak na marginesie - lepiej jesli do dyskusji wlaczaja sie
>profesjonalisci
>i cos wnosza natomiast odpowiedzi w stylu ze - to przezytek i wybij ludziom
>to z głowy ...
> Jesli mozna prosic o bardziej konkretne porady co i jak jeszcze
>usprawnic, czy naprawic bo uziemienie tez jest b. wazne bede zobowiazany.
>Pisze na grupe bo mysle ze i inni cos skorzystaja.
> [...]
Ehm ... No nie wiem co powiedzieć :) Kiedyś miałem podobny problem z 486 a
potem P133 w tej samej obudowie. Ale tamten tak siał, że UKF i TV zakłucał.
Odkąd zmieniłem kompa i obudowę zakłucenia znikneły. Komputera nie mam
uziemionego. Co się objawia tym, że jak go wyłączę (tym przełącznikiem z
tyłu) to mam na obudowie jakieś 100V. Dokładnie nie wiem ile, ale próbnik na
100-500V świeci całkiem jasno. Jest to jakieś przebicie z monitora bo jak
wyjmę wtyczkę monitora z gniazdka to próbnik nie swieci. Co do uziemienia to
możesz spróbować uziemić przez grzejnik. Ale nie jest to aż tak ważne. Kompy
pracujące w sieci powinny być uziemione.

--
mailto:radek32_at_kki.net.pl                  http://strony.poland.com/radek32
Ten się śmieje ostatni, kto myśli najwolniej.