Re: uszkodzony ekran czy karta gtaficzna?

Autor: Dariusz Flaga (NOSPAM.dflaga_at_elka.pw.edu.pl)
Data: Sat 12 Aug 2000 - 11:50:28 MET DST

> Moim zdaniem rozregulowała się "zbierzność" kolorów w monitorze. Jeżeli
> to jest monitor SVGA możesz to sama ustawić przy pewnej dozie
> cierpliwości za pomocą kręcenia obręczami wokół tuby kineskopu (jak jest
> w nowych - nie wiem, jeszcze nie rozbierałem :-)). Zwróć uwagę czy nie
> ma na tych obręczach namalowanej farbą kreski po ustawieniach
> fabrycznych. Możliwe, że się samo jakoś przekręciło i wystarczy powrócić
> do dawnych.

1. Nie kombinuj z pierscieniami zbieznosci - na 99% nie zrobisz lepiej, a
   bedziesz sie meczyl zeby wrocic do tego co masz - nie jest to takie proste,
   trzeba wiedziec co i jak krecic i w jakiej kolejnosci - nie takcy specjalisci
   sobie pluli w brode, ze to ruszyli. Tymbardziej, ze nie wskazuje to raczej na
   zbieznosc statyczna.

2. Namalowane kreski sa czasami rozsuniete - sam nie wiem czemu ?? bo po zsunieciu
   nie zawsze bywa lepiej - zawsze mozna flamastrem sobie zaznaczyc jak jest przed
   kreceniem.

3. czasami pierscienie po fabrycznym ustawieniu sa zalewane klejem, wiec jak mocniej
   sie zasadzisz, to mozesz uwalic szyjke kinola, to samo jak za mocno skrecisz
   potrzymujaca caly uklad obejmke.

4. Nie majdruj w tych okolicach przy wlaczonym monitorze, bo jest to b.niebezpieczne
   w poblizu masz kilkanascie/kilkadziesiat tysiecy woltow...
   A robienie tego przy wylaczonym mozesz sobie od razu odpuscic.

Jedyne co moge Ci poradzic to:
1. ustaw tak zeby bylo widac ten efekt i przesun w pionie obraz - zobacz, czy
   efekt sie tez przesunie

2. jak masz OSD - to wlacz i zobacz czy po OSD tez sie to robi - jak nie to
   moze byc wina karty

3. sprawdz na innym monitorze / karcie

Ale raczej jest to sprawa monitora.
Jak na gwarancji - reklamuj, jak nie to sie przyzwyczaj lub zbieraj kase na nowy.
Aha i jeszcze zobacz jak sie to zachowuje na max/min kontrascie/jasnosci.

--
Pozdrawiam - Darek.