Re: uszkodzony ekran czy karta gtaficzna?

Autor: Karol Michalak (orient_at_ichf.edu.pl)
Data: Tue 08 Aug 2000 - 12:48:37 MET DST

Magdalena Busk wrote:

> WItajcie!
> Mam dylemat...... Na moim staruszku pojawiaja mi sie poziome pasy,
> koloru ciemniejszego od tla. Jak czytam jakis tekst, to rzad z tekstem
> jest bialy, ale odstepy pom. rzedami sa bezowo-zoltawe...... Gdy
> otworze jakies menu, z prawej strony jest jakby cien, pasy
> ciemniejsze, w poprzek ekranu.
>
> Czy to ekran kwalifikuje sie do wymiany czy karta graficzna?

Moim zdaniem rozregulowała się "zbierzność" kolorów w monitorze. Jeżeli
to jest monitor SVGA możesz to sama ustawić przy pewnej dozie
cierpliwości za pomocą kręcenia obręczami wokół tuby kineskopu (jak jest
w nowych - nie wiem, jeszcze nie rozbierałem :-)). Zwróć uwagę czy nie
ma na tych obręczach namalowanej farbą kreski po ustawieniach
fabrycznych. Możliwe, że się samo jakoś przekręciło i wystarczy powrócić
do dawnych.