RE: Duron zablokowany? juz nie!

Autor: Krzysztof_gorka (krzysztof_gorka_at_poczta.onet.pl)
Data: Fri 11 Aug 2000 - 13:24:16 MET DST

> [Krzysztof_gorka] Ciekawe rzeczy tu piszecie. Ale poprosze o wiecej
> szczegolow bo jest to rzecz, ktora mnie bardzo intersuje.
> O jakiej plycie Asusa piszecie? A7V?
> O ile mi wiadomo ta plyta miala dipswitche wspierajace zmiane mnoznika
> tylko w pierwotnej wersji ktora testowal Tom (wtedy jeszcze Duron/T-bird
> nie mial zablokowanego mnoznika). Obecnie AMD zablokowalo mnoznik a i
Asus
> wypuszcza A7V bez dipswitcha ( przynajmniej tak wychodzi z opisu plyty na
> stronie Asusa). Wiadomo ze zwarcie/zamalowanie mostka L1 odblokuje
mnoznik
> ale .. pozostaje problem jak go potem ustawiac, jakos mi sie nie usmiecha
> kilkukrotne przerywanie i zwieranie pozostalych mostkow. A propos ponoc
> wiekszosc prockow ma mostek L1 zwarty fabrycznie - wasze obserwacje to
> potwierdzaja????
> Czyli jak krecicie?
> Macie plyty z dispwitchem ?
> Dolozyliscie dipswitcha do plyty? (wg Toma koszt przerobki mniejszy niz
> [...]

Widac kolego niezagladasz czesto na siec. Najnowsza wersja Asusa A7V w
wersji 1.1 ma dipswitche na pokladzie i mozna regulowac mnoznik do woli.
Warunkiem jest jednak polaczenie wszystkich mostkow na procesorze. Mozna to
dokonac olowkiem jezeli ktos nie ma mozliwosci zrobienia tego inaczej.
Mnoznik de facto nie jest zablokowany w Duronach. Mnoznik ustawiaja wlasnie
mostki w rzedzie L1. Duron produkowany jest z wszystkimi mostkami
polaczonymi i dopiero pozniej w fazie testow stabilnosci przy zadanej
czestotliwosci automaty ustawiaja odpowiedni mnoznik (poprzez przeciecie
laserem odpowiednich mostkow) przy ktorym procesor chodzi stabilnie. To
samo
stosuje Intel w Celeronach i innych procesorach lecz nie jest tak uprzejmy
nie wystawia mostkow na zewnatrz.
Pozdro
Dexter
www.astercity.net/~dexter

[Krzysztof_gorka] Oj ale mi przywaliles, chyba sie nie podniose. A tak
powaznie gdybym wiedzial ze istnieje A7V w wersji 1.1
 z dipswitchem do regulacji mnoznika to bym sie nie pytal. Wielkie, wielkie
dzieki za info. W kwestii Asusa bazowalem na bardzo swiezym artykole, w
ktorym
opisana jest modyfikacja tej plyty w wersji bez dipswitcha. Polega ona na
dodaniu 3 elementow i mozna krecic. Jesli ktos ma taka plyte to tu znajdzie
opis modyfikacji http://www.tomshardware.com/howto/00q3/000808/index.html
(08/08/2000)

W kwestii:
[...]

Oj, oj chyba nie masz do konca racji (choc bezsprzecznie wiesz o czym
piszesz).
Wystarczy zamknac tylko mostek L1, ktory uniemozliwia "zewnetrzna" zmiane
mnoznika poprzez dipswitch. Zatem ten mostek odpowiada za to czy
procesor mozna bedzie podkrecac z plyty czy nie - samego mnoznika nie
ustawia (ten sam artykol) oraz tu
http://www.overclockzone.com/benz/story/unlockamd/
uwaga strona po tajsku ale zdjecia sa po "ludzku" czyli wszystko widac.
Inna sprawa to informacja o ktorej pisalem za pierwszym razem, ze duza
czesc sprzedawanych procesorow (nie twierdze ze w Polsce !!!) ma ten mostek
zwarty
i nic nie trzeba zamykac/malowac/zwierac, mozna od razu krecic i krecic.
Dzis juz wiem ze najprawdopodobniej dotyczy to procesorow wyprodukowanych
przed 24 tygodniem tego roku. Info tu:
http://firingsquad.gamers.com/hardware/multiplierlock/page3.asp
Krotko - za ustawienia "wewnetrzego" mnoznika w procesorze odpowiadaja
mostki L3,L4,L6
a za napiecie L7. Mozna by zatem tu cos malowac/zwierac ale to metoda
prymitywna w porownaniu do plyty z dipswitchami, ktora daje
mozliwosc ustawiania mnoznika z "zewnatrz" - mam nadzieje ze popierasz .
Ciekawscy tu: http://www.tomshardware.com/cpu/00q3/000711/amd-04.html

O produkcji prockow piszesz pieknie. Poczulem sie jakbym byl w Dreznie lub
Austin.

Jak cos pomieszalem albo jest cos nowego w tej materii - pisz smialo.
No a teraz pytanko: Po co sa mostki L2,L5 ? Czy jeszcze cos da sie wycinac
z tego pieknego wynalazku Duron / T-bird???

No to na ra pa
Krzycho