Re: Co lepsze na partycje startowa: FAT16 vs FAT32

Autor: Łukasz Bromirski (L.Bromirski_at_prosys.com.pl)
Data: Fri 11 Aug 2000 - 09:55:21 MET DST

TomeG wrote:

> Witam wszystkich.
> Wlasnie nosze sie z zakupem nowego dysku, duzego dysku i
> gnebi mnie pewna mysl. Mianowicie kiedys, dawno temu, gdzies
> przeczytalem, ze FAT16 jest szybszy od FAT32.
> W zwiazku z tym chcialbym rozpoczac dyskusje czy FAT16
> rzeczywiscie jest szybszy/lepszy od FAT32? Zakladam dodatkowo,
> ze na partycji startowej beda instalowane aplikacje, a na
> kolejnej - juz z FAT32 - dane.
> Co WY na to ?

Szybszy? Hmmm, no w pewnych określonych warunkach tak - FAT32
może mieć mniejszy (i zwykle ma) cluster, stąd jednorazowy
odczyt danych z FAT16 może wczytać więcej informacji. Dla mnie
partycja startowa na FAT16 to konieczność, ponieważ na dysku
C: (2GB) zainstalowane są W98SE i NT które z FAT32 skorzystać
nie umieją. Na dysku D: mam większe programy, a potem to
już NTFS bo pod W98 to ja tylko Falcon'a 4 odpalam ;)

--
Łukasz Bromirski
L.Bromirski_at_prosys.com.pl