Re: Jaka karta graf. na PCI

Autor: gruesome (gruesome_at_go2.pl)
Data: Fri 11 Aug 2000 - 02:03:45 MET DST

Dnia Wed, 09 Aug 2000 23:49:34 GMT, <krzys_at_zeus.polsl.gliwice.pl> stworzył:

>A mnie smieszą twoje odzywki - karta to tak jak pamięć i procek jest
>(niestety) niezbędna do pracy PCta i jest (również niestety) kartą
>najczęściej używaną (przez BIOS, SYSTEM) - każda akcja na ekranie czeka na
>odpowiedź karty - nawet taki Suspend: wyłącza monitor, ale nie wyłącza
>komunikacji z kartą graficzną :-(((
>W/G starczyłaby ci katra na ISA - załuż i zobacz jak spowolni to nawet sam
>start komputera!!!

Nie wiem, czy karta na ISA spowolni, ale np. nie ma zadnej roznicy przy pracy
2D w rozdzielczosci 1024x768 miedzy TNT2M64 32MB a S3Virge 2MB PCI. Wlasnie
przed chwila sprawdzilem!!! Cos mi sie wydaje ze swoje informacje czerpiesz z
gazetek typu "Enter" czy "Kompter Świat" :))) (slyszalem ze tam pisali ze w
dzisiejszych czasach do biurowego komputera potrzeba karty graficznej minimum
16MB :)))).
Co do tych zakupow do biura to bezsensem kupowanie jest procesora P3 - w
wordzie czy excelu jest on uzywany na maxa b. rzadko (szczegolnie przy tych 32
megabajtach ;-)) - spokojnie wystarczyloby np. P233MMX z 64MB i najtansza
karta PCI.

>P.S. Trochę się jednak zgadza: aż tak potężna grafika jak Geforce nie jest
>potrzebna (ale dostań teraz W SKLEPIE coś gorszego od TNT :-(

E tam, u mnie w kazdym sklepie mozna dostac karty ponizej 100zl z 4MB pamieci
(nawet sa na PCI).