Re: co lepsze

Autor: Witold Wilk (maniack_at_tychy.com)
Data: Thu 10 Aug 2000 - 18:07:18 MET DST

W swoim poscie napisanym do pl.comp.pecet w dniu Wed, 9 Aug 2000
01:38:51 +0200 niejaki(a) PeterPan -=ANTYSPAMpeterpan_at_yoyo.pl=-
twierdzi, że...

on chce nowy sprzet, sam napisal, pewnie chodzi o zestaw :-)

> - pl. gl.: ASUS P3B-F (670PLN)

Do K7 to polecam cos z ASUSa okolo 700-800

> - proc.: Celeron II 600FCPGA + przejsciowka (730PLN)

proc - AMD K7 600 (ewentualnie duron) 1000?/duron_to_nie_mam_pojecia_:-)

> - HDD: IBM DLTA 7200 rpm 2MB cache ATA 100 + odpowiedni kontroler (950PLN)
ATA 100? Uff.... moze by tak zaoszczedzic i nie ata 100 tylko 66?
Roznicy sie az tak duzej nie uswiadczy (czy jakakaolwiek sie uswiadczy?
;-), a troszeczke sie cena zbije....
I nie bierz Samsungow. Godne polecenia - IBM/Seagate. Reszta.... roznie
bywa... ja polecam te dwie marki. Sam uzywalem i uzywam tylko Seagatow i
nigdy mi zaden nie padl, kumplowi niedawno padl 10MB, a pracowal do
konca (robil za swap bo kumpel ma 256 ramu :-) dyski w roznych cenach
zwykle sa okolo 700-900, zaleznie od pojemnosci - bierz taki nstawiony,
jakby to powiedziec... przyszlosciowo :-) ~800 PLN

dzwiek - SB Live! Value chyba kosztuje ~250 PLN

modem - nie polecam winmodemow - pewnie kiedys zapragniesz
linuxa/beosa/solarisa - i bedzie beret. Nie polece ci sprzetu, bo nie
mam zadnych kontaktow z modemami (tylko moj zlomtrix spyryt - winmodem
:-( ) ~200-300 PLN

obudowa - to tez wazna czesc. Zwykle maja dosyc duzy wybor - znajdz
taka, ktora jest dobrze wentylowana - ja taka upolowalem - dziurki po
bokach, podpinasz odpowednio wentylatorek i chodzi az milo ;-) ~200 PLN

ups - polecam takowy sprzet. Rozne rzeczy sie dzialy, mi czesto w nocy
wylaczaja prad... lepeij kupic np. APC za 400 zlotych. Taki zakup na
pewno moze sie przydac, jesli powiedzmy byloby przepiecie i ci zrabalo
polowe komputera, to lepij szlag trafil UPSa, niz sprzet... 400 PLN

cd-rom: polecam TEAC/ASUS, jesli nagrywarka - wiem ze Plextory sa
wysmienite (nie w jedzeniu of coz :-), slyszalem, ze HP tez nie sa
niczego sobie, ale polecalbym Plextora. Szybkosc - wyzej niz 30x nie
czuc zwykle roznicy... nie trzeba brac najszybszego. Bierz 40x 45x, 50x
to stata pieniedzy. Co do nagrywarek - minimum to chyba 4x nagrywanie, a
co do odczytu - lepiej (wg. mnie) kupic zwykly cd-rom - nagrywarka niech
tylko nagrywa, dluzej bedzie dzialala (moze ;-) ) zwykly 250 PLN, writer
to wydatek do 1000 PLN

wentylatorki - jeden na procku, jeden na grafice, jeden do wdmuchiwania
powietrza, ten z zasilacza do wypompowywania, ewentualnie jeszcze na
dysk, tak na wszelki wypadek (szczegolnie jak masz HD Seagate'a -
Barracuda 2 - fama glosi, ze grzeja sie nieziemsko, ale nie dotykalem
takowego... :-) za wentyle zabulisz nie wiecej niz 100 PLN

cos jeszcze? jesli wezmiesz durona i zwyklego cd-roma - 4000 PLN :-)
Dokladnie to wychodzi 3950, ale niech bedzie rowno ;-) aha - ceny brutto
:-))))))))

aha - do SB Live! pecam rowniez w przyszlosci sie wybulic na porzedne
sluchawki - jesli widziales cos takiego jak w studiach radiowych - takie
gigantyczne nauszniki... to sie nazywa dzwiek. Sam takie mam produkcja
Sony, chyba maja po 5W kazdy (pisze ze Sony MDR CD 30, ale 30W, to juz
chyba przesada. Tak czy owak sa tak jaby Force Feedback ;-) ). To jest
juz gruba kasa - ale wg. mnie sie oplaca - jak sie je zalozy, to
czlowiek zaczyna samemu podrygiwac (mam ustawione alley na mixerze ;-)
). Echo po prostu zabija w polaczeniu z wyregul;owanymi basami (nisko) i
wlaczonym podbijaniem tychze basow na wiezy - cud dla ucha :-)))))))
Jeszcze mp3 miec w 190-256 bitrate i jest po prostu bosko :-)

--
Witold "ManiacK" Wilk <maniack_at_tychy.com>
UIN 65665716 IRC #tychy (ManiacK)