Re: Przygoda z uprade'em BIOS

Autor: Andrzej Rabiczko (franc_at_incredible.bmtmc.gda.pl)
Data: Thu 10 Aug 2000 - 11:38:15 MET DST

[ciach]
> No i co sadzicie o mojej przygodzie z serwisem, czy faktycznie uklad mogl
pa
> sc ? Przeciez BIOS'y skasowane wirusem CIH z powodzeniem dawaly sie
wielkokr
> otnie nagrywac, wiec tym bardziej powinno sie dac nagrac BIOS po nieudanej
> rzygodzie z upgrade'em.

Heja.

Pracowalem kiedsy w serwisie firy YYY i znam takie przypadki, ale jest to
najpewniej (okolo 80%) wina "nagrywaczy biosu". Te programatory z ktorymi
mialem do czynienia mialy cos takiego , ze zanim chcialbys nagrac dany bios,
trzeba najpierw wybrac TYP UKLADU (po symbolu) i dopiero POTEM mozna
zaprogramowac ponownie BIOS. Jesli zaprogramujesz BIOS na ustawionym zle
typie ukladu to uklad ten zepsuje sie :) (a raczej :( ) Jest to opisane w
instrukcji do programatora. Moze po prostu serwisanci nie znalezli danego
ukladu w bazie i zaprogramowali na innym. Stad Twoj problem, jak mi sie
wydaje. Pamietam, jak uczylismy sie tego programatora, to sobie "psulismy"
epromy (dla celow dydaktycznych) z uszkodzonych plyt i taki efekt
(zaprogramowania na niewlasciwym typie ukladu) wystepowal.

Pozdrawiam,

franc (franc_at_enema.prv.pl)
http://franc.can.tell.pl