Re: Odp: Co się bardziej pyli ?

Autor: Sebastian Biały (heby_at_poczta.onet.pl)
Data: Thu 10 Aug 2000 - 10:01:39 MET DST

"Robilem" ostatnio pare kompow qmplom, wiec pozwole sobie dodac pare
moich uwag:

"Grzegorz Z." napisał(a):
> Z moich doswiadczen polecam zakup w sklepie a to dlatego ze :
> 2. Masz pewnosc ze wszystko dziala (przynajmniej na poczatku) znam przyklad
> gdzie przy zakupie 7 pamieci w hurtowni - 4 byly uwalone a wiec teoretycznie
> gdybys kupil uwalona to mogloby sie zdarzyc ze musialbys ja cztery razy wymi
> eniac a to dodatkowe koszty dla Ciebie

 O - jak najbardziej wszystko dziala - szczegolnie ze w sklepach cale
sprawdzenie komputera polega na zaistalowaniu jakiegos "mini" DOS-a z
obsluga CD-ROM, a w przypadku ekstremalnej dociekliwosci: Win9x.
Przypadek autentyczny: Instalacja Win98 bez problemu, komputer smiga,
gierki chodza. Instalacja Office 2000 - jedna wielka kapa - bledy
instalacji itp. Powod: PRZEBITA PAMIEC z 66 na 100MHz ! I to w
renomowanej firmie z Katowic (ale poniewaz duza, to nie zamierzam
podawac nazwy...). Inny przypadek: komp kupiony w innej renomowanej
firmie (tez z Katowic) - instalacja Win9x bez problemow, Office 200, bez
problemow, DirectX 7.0 - blad w pliku CAB. Rozwiazanie: Dysk nie
obsluguje poprawnie UDMA66. Plyta VIA, wiec od razu zainstalowalem
patha, nic nie dalo. Ponadto haslo na BIOS-a (podobno w ramach gwarancji
...). Reklamacja nie moze byc uwazgledniona, no bo przeciez komp sie
uruchamia w PIO4, a ze UDMA66 nie ma, no to widzialy galy co braly ...

 Nie twierdze, ze kupowanie na czesci jest bardziej bezpieczne, ale
przynajmniej wiesz DOKLADNIE co siedzi w srodku, i trudniej cie naciac.
W przypadku kompa z plombami i tak nie dowiesz sie, czy nie wstawiono
sie innch "czesci zamiennych" w ramach obnizania kosztow w firmie.

> 4. Wniosek - lepiej w sklepie - ale z jedna uwaga - przed kupnem zapytaj zna
> jomych co sadza o danym sklepie (tez mozna sie naciac) a gdy nie masz znajom
> ych to bedac w sklepie zapytaj:
> na ile lat daja gwarancje
> czy plombuja obudowe
> czy przywoza do domu
> i zwroc uwage jak cie traktuja

I jesli skladaja na miejscu kaz go sobie rozkrecic i dokladnie obcykaj
CO JEST W SRODKU. Ponadto domagaj sie stanowczo WSZYSTKICH mozliwych
papierow z kompem (instrukcja do MB jest chyba najwazniejsza).

--
Sebastian Bialy - heby_at_poczta.onet.pl