Re: Szpiegowanie naszych komputerow! :(

Autor: Michal Kawecki (kwinto_at_poland.com)
Data: Tue 08 Aug 2000 - 22:15:39 MET DST

Użytkownik "marco" <pierog_at_village.uunet.lu> napisał w wiadomości

> Ktos moze probowal ich podac do sadu za naruszenie prywatnosci ;p ?

A zwykłeś czytać licencję podczas instalacji? To przeczytaj teraz, na co się
zgodziłeś... tylko szukaj na samym dole na ostatniej stronie, tam gdzie jest
czcionka 4 pkt... :-).
BTW bodajże w Kanadzie już zakazano przesyłania informacji z komputera usera
bez jego wiedzy (ale źródła tego newsa nie pamiętam)... a sam temat robi się
"gorący" w prasie, co zwiastuje rychłe kłopoty m.in. firmie Aureate. A
słyszałeś, od jakiego wieku szpiegują userów? Od 5 lat.... vide casus firmy
Mattel i jej szpiega instalowanego z programami dla najmłodszych
http://www.salon.com/tech/col/garf/2000/06/15/brodcast/. Tak to już od lat
dziecięcych wychowuje się karnych internautów :-)))

> A tak BTW, jesli mam zarejstrowanego Getrighta i wylaczone reklamy z menu
> (getright 4.2 to czy tez bylem wystawiony na radiate?)

Tak. Pobieranie i wyświetlanie reklam to ta widoczna funkcja szpiega, którą
faktycznie można wyłączyć rejestrując program. Ale nie przejmuj się, metod
na zbieranie o Tobie informacji jest znacznie więcej, znane hasła to np.
WebBug, ETags...

P.S. Po co te crossposty? Przerzuć się na jedna grupę, np. pcp.

--
Pozdrawiam
Michał Kawecki