Re: AMD czy nie

Autor: Dentarg (dentarg_at_freebsd.lublin.pl)
Data: Wed 02 Aug 2000 - 14:22:40 MET DST

On Wed, 2 Aug 2000 10:14:34 +0200, in pl.comp.pecet you wrote:

>Z takim podejściem może sobie od razu odpuść...
Czemu ? A moze dasz mi kase, jak system okaze sie ok to Ci oddam (jak
sprzedam platforme intela).

>ROTFL :-D
Co w tym smiesznego ? Nie mozesz zniesc czyjejs opinii i tylko
potrafisz ja wysmiewac ?

>No nie wiem czy MSI odstaje tak bardzo jakością w porównaniu
>do Abita...
To nie moja wina ze nie wiesz ;))

>Za Stodołą.
To gdzies na wsi ? A tak naprawde to troche daleko, bo 200 km ode mnie

>Wykręcasz się - odpowiedz konkretnie.
Quake, SETI, Math...,

>Nie - bo nie lubię (gram za to czasami w UT).
>Poziom twoich odpowiedzi spada coraz bardziej - argumenciki się skończyły, co?
A Ty miales jakies argumenty ? Zreszta malo wazne ...

>Tak, tyle, że ten system jest podkręcony do 690MHz (mój - 600MHz),
>wyposażony w 256MB RAM (mój - 128MB - a zauważ jak od ilości RAM-u
>zależy czas renderingu - wśród tych testów są 2 wyniki jednego i tego
>samego komputera przed i po dołożeniu pamięci)
>i pracuje na szynie 115MHz (mój - 100MHz) - a nadal o te półtora minuty
>system na Athlonie jest szybszy.
Gubie sie ... o ktorym systemie mowisz ?
Mi chodzilo przede wszystkim o to, ze kupilem p3 550 (i za tyle
placilem) ktory jest szybszy od Twojego K7 600 i to dosc duzo.
Co z tego ze Ty nie podkreciles ? Nie moja to wina, moj procek
podkrecil sie bez problemu na standardowych komponetnach.
I dlatego jestem z niego zadowolony, bo za cene 550 mam 800MHz ...
Od czego jest szybszy system o 1:30 minuty ? Bo juz naprawde sie
pogubulem ??

>Co do ceny - w zasadzie identyczna - być może płyta główna pod Athlona
>jest trochę droższa jednak koszt samego procesor wyrównuje cenę.
>W obecnej chwili cena Athlona na dobrej płycie jest niższa od
>ceny PIII na przeciętnej płycie.
Teraz jest podobna ... ale w momencie jak kupowalem sprzet roznica
byla ok. 300 zl, po za tym moje p3 jest w rzeczywstosci osiemsetka ...
i moj system jest wydajniejszy od Twojego o 20% w tescie ktory sam
zaproponowales (speed.max), wiec w czym jest problem ?

>A kto tu mówi o kradzieży?
Zasugerowales inne zrodlo oprogramowania, mi nasunelo sie tylko jedno
... moze u mnie na prowincyi nie ma takich zrodel jak w stolycy.

>ROTFL :-D
To jest smieszne ?

>To widać...
Ale przynajmniej sie do tego przyznaje ... co do sprzetu to jako tako
sie znam .....

>Proponuję przedyskutować tą kwestię na pl.comp.grafika.grafika3d
>Ja grafiką 3D zajmuję się amatorsko (co nie oznacza że to
>co tworze jest mniej skomplikowane od bardziej zaawansowanych produkcji)
>i system jakiego używam jest dla mnie optymalnym rozwiązaniem.
To nie jest temat tej dyskucji ... moge spytac znajomkow czemu wybrali
taki a nie inny sprzet ... ale po co ? Skoro nie jest to ani AMD ani
intel ...

>A czy ja to kwestionowałem?
Aha ... mowiles ze trzeba specjalne komponenty w kompie i ze nie jest
stabilny po podkreceniu ... a do tego mowiles ze AMD podkreca sie tak
samo latwo ... co IMHO nie jest prawda ...

>Można spekulować - tym bardziej że nie potrafiłeś przedstawić
>żadnych konkretnych argumentów na udowodnienie tej tezy
Mialem (nie)przyjemnosc instalowania kart AGP i tunera TV a plytach a
VIA, fakt ze sie udalo, ale pracy bylo duzo wiecej niz przy BXie, a
userzy tych komputerow nie mogli sobie z tym poradzic ... choc takie
operacje wydaja mi sie dosc proste ... (karty TNT2, G400 i tuner Aver
bodajze).

>(nie mówię że tak nie jest - jednak jeśli już wysuwasz takie stwierdzenie,
>to może je czymś poprzesz?)
Moze byc doswiadczeniem ?

>Jakie pytania takie odpowiedzi.
Nie ... na posty innych osob odpowiadasz podobnie ...

W takim razie moze zacznijmy dochodzic do jakis wnioskow z tej
dyskucji.

Ceny zestawu z K7 i p3 sa porownywalne tak ?
OK, powiedzmy ze roznica 100 zl w jedna czy druga strone jest do
pominiecia. Wydajnosc jest podobna, zwazywszy na to ze intela mozna
bez problemu o te 20% podkrecic (nie mowie ze o 50% chociaz to
prawda). W czym wiec jest problem ? IMHO dodatkowo intel na chipsecie
BX jest latwiejsza do konfiguracji platroma, szczegolnie dla
poczatkujacego usera ...

Nie chce mi sie przytaczac problemow jakie byly z chipserami pod K7,
teraz jest na pewno lepiej, ale pierwsze wersje plyt to porazka.
W stylu AGP 1x, a przy 2x zwiechy z GFem, niemozliwosc skonfigurowania
niektorych kart w busmasteringu, itp ... bez przerwy latki, upgrady
windy itp ... dosc wkurzajacy proces ... na BXie wszystko poszlo z
palca, wydajnosc b. dobra i zero problemow tego typu ... ja wole takie
rozwiazanie. Jak ktos lubi dlubac to niech dlubie. Szkoda tylko ze tak
malo odpowiedzi jest na posty dotyczace problemow z platformami AMD.
Nawet sam kiedys mialem problem i jakos nie udalo sie go rozwiazac na
grupie ;((.

Mnie najbardziej kiedys zdenerwowal fakt ze na AMD (w kompie mojej
siorki) nie dalo sie zainstalowac paru gier ... min HOMM3 (oczywiscie
po kombinacji sie dalo). A pare starych klasykow nie chcialo sie
odpalic ;((. Wymiana na celerona i juz wszystko OK ...

Do tego nie dzialala mi karta muzyczna ktora z powodzieniem dzialala z
p mmx, celeronem i p3 ... a z AMD odpalala sie raz na 8 startow ;(((.
Tego typu niedorobki mnie wkurzaja ...

Mam nadzieje ze na najnowszym chipsecie AMD wszysko bedzie dzialac
ladnie (ATA100, AGP4x, DDRram, busmaster, niestandardowe karty, itp).
Wtedy bede mogl polecic go z czystym sumieniem, teraz nie moge, bo
ktos moze miec problemy ...

pzdr,
Dentarg

--
Warcraft II page - http://hipokrates.am.lublin.pl/war2/
    Dentarg in Quake & Warcraft 2 | UIN: 15071179