Odp: Problem z zamazaniem tablicy HDD

Autor: The EaGle (theeagle_at_tenbit.pl)
Data: Tue 01 Aug 2000 - 15:17:51 MET DST

> Nie wierzę. Użyj tylko _fdiska_ linuksowego a nie jakiegoś badziewia z
> shellem.
Szkoda bo naprawde fdisk pod linuxem ani disk druid nie chce mi sie
uruchomic jak mam ten dysk podpiety.

> Jeżeli nie poradzisz sobie z fdiskiem linuksowym to użyj programu
> producenta. IDE teoretycznie powinny być odporne na takowe działania ale
> praktyka może być rózna i możesz zniszczyć optymalizację i wpisy o
> miejscah niestabilnych magnetycznie (rzecz niewykrywalna programami
> diagnostycznymi). Dysk zacznie Tobie działać jak żółw no i
> bezpieczeństwo danych może być zagrożone
I to zrobilem soft od Maxtora i low level format, z tym ze jakis dziwny,
polega na wpisaniu w kazdy sektor 0 i tym samym zamazanie wszelkich
partycji. Wszystko chodzi dobrze a szybkosc dysku takze sie nie zmienila. Na
stronie seagate jest cos napisane o dwoch sposobach formatowania z niskiego
poziomu, jedno takie jak ja przeprowadzilem jest bezpieczne i trwa oklolo
10min a drugie tzw deep low level format trwa kilka godzin i chyba to nalezy
do bardzo niebezpiecznych z tym ze nie wiem na czym polega, moze cos o tym
slyszales?

--
Pozdrawiam