Re: AMD czy nie

Autor: Airwolf (airwolf_at_astercity.net)
Data: Tue 01 Aug 2000 - 14:15:45 MET DST

> Tak ? Moze widzialem tylko cienkie plyty SlotA, byl to jeden z
> pierwszych ASUSow ... o jakim chipsecie pod AMD mowisz ?

Chociazby AMD750.

> Ile kosztuje plyta z tym chipsetem ? 1000 zl ?

Plyt z tym chipsetem jeszcze nie ma.

> Teraz to wiem, ale plyta na KT133 to wydadek ok 800 zl,=20

W granicach 600-700zl...

> a jedna z
> lepszych na BXie 490 zl ... Asus/Abit ....

Oj.... troche niska ta cena jak za CUBX'a albo BE6-II

> teraz rzeczywiscie sam
> procesor AMD jest tanszy niz odpowidenik intela z takim samym zegarem,
> ale plyta prawie 2 razy drozsza ... chyba ze polacasz jakies noname
> pod K7 ?

Nie, w og=F3le nie polecam noname.

> Wolisz Ninje za 300 zl ?

Nie. Wole plyte gl=F3wna pozwalajaca na manipulacje mnoznikiem.
(co prawda sprawa z takimi plytami nie jest do konca jeszcze
jasna, ale niedlugo powinno sie to wyklarowac)

> Aha ... ja to wiem ...

W takim razie wychodzily mi jakies dziwne wyniki ;-)

> Hie hie ... a co to ma do rzeczy ? Skoro ten program nie korzysta ani
> z SSE, ani z 3dnow, ani z MMX ... po za tym jest wersja non-intel (dla
> tych co nie wiedza).

Wiedza wiedza, ale obawiam sie ze "non-intel" nie oznacza "optimized for =
amd"
(a w druga strone - no c=F3z... marka kompilatora m=F3wi sama za siebie)

> To jest dosc powazne, najlepszy test podsystemu pamieci.
> Po za tym to moje hobby ;)).

Cos ty sie uparl tak na ten podsystem pamieci?
Byc moze BX wypada ciut lepiej od innych chipset=F3w na tym polu - ale
co z tego, skoro zaden Celeron/P3 nie jest w stanie dor=F3wnac
najnowszym procesorom AMD w najczestszych zastosowaniach,
w kt=F3rych mocno wykorzystywany jest koprocesor?

> Po za tym pewnie wiesz jak mniej wiecej dziala SETI ?
> Szkoda ze wywalilem notatki i programy z metod numerycznych ;)).
> W kazdym razie koproc dosc ladnie mieli macierze, szkoda ze nie ma w
> kliencie wykorzystania SSE ... no i predkosc ramu ma tu kolosalne
> znaczenie ... jak procek ma 2MB fullspeed cache to ... podobnie
> dzialaja aplikacje serverowe z ta roznica ze seti to 1 watek ...

Dlaczego wiec tak cienko w Intele wypadaja w por=F3wnaniu do
AMD'k=F3w przy aplikacjach mocno wykorzystujacych koprocesor -
- m=F3wie np. o renderingu 3D... R=F3znica w predkosci jest kolosalna!

--=20
- - Tomasz Sopylo - - - - - - - - - - - - - - - - - -
 airwolf_at_astercity.net airwolf_at_skrzydla.com
http://www.skrzydla.com http://latajace.skrzydla.com
- - UIN#: 2303703 - - - - - - - IRC: #lotnictwo - - -