Re: AMD K6-2 vs INTEL 233MMX

Autor: Scream [HCP] (scream_at_hcp.pl)
Data: Mon 31 Jul 2000 - 14:00:20 MET DST

> Tylko o co? Chyba takowego nie miałeś.

miałem, ale nie dał się przetaktować. Nawet jeśli podniosłem FSB, przy
testach nie było różnicy, a tylko zwisy częściej się zdarzały...

> To chyba tylko Tobie tak BIOS pokazywał. Nie zastanowiło Ciebie to, że
> nie ma efektów kręcenia? Wzrost powinien być zauważalny. U mnie był.

to że coś się dało zrobić u ciebie, nie oznacza że dało się zrobić u
każdego. U mnie po części winę ponosiła dziadowska płyta

> To co mam do zarzucenia: kłopoty z
> rozpoznawaniem karty sieciowej/kabla.

i to jest IYO wina procesora ?

> Otóż zarówno zestawy FIC503+/k6 2
> 366 (SMC Ether EZ) (przy którym teraz siedzę), FIC503A/ k6 2 533_at_550
> (3com 509b)(mój obecny domowy komputer) zatrzymują się podczas
> bootowania na karcie sieciowej co powoduje, że czas startu jest dłuższy
> niż na iP233 (zgodna z NE2000) (Gigabyte) nawet bez kręcenia.

aha. Problemy z kartami sieciowymi występują zarówno na BX jak i na Via...
nie ma reguły, chyba że chipset jest wyjątkowo spieprzony (np. MVP4, i810)

> Ponadto na
> płycie FIC503+ dyski twarde działają tragicznie wolno. Aplikacje biurowe
> jakoś szybciej chodziły na pentiaku.

Licz się z tym, że prędkość działania programów zależy też od tego, co masz
nawalone w systemie. Ja wczoraj usunąłem ponad 2GB śmieci i wszystko chodzi
zauważalnie szybciej. Może i ty powinieneś tak zrobić ?

> To nie jest moje zdznia, tylko przytaczam wartości które wykazały mi
> programy testujące. pod windows Sandra, kilka pod dosem.

Sandra to wg ciebie program testujący ? Przecież to shit... Z porównań które
przeprowadzaliśmy jakiś czas temu z kolegami na innej grupie jasno wynikało,
że wyniki z Sandry mają się nijak do rzeczywistości. Czasami też było tak,
że Sandra źle rozpoznawała sprzęt. Pozatym - to IMO nie jest miarodajny
program. I zapewne nie ja jeden tak twierdzę

> A co dalej włoży w socket7? k6 2 600+ i co dalej? Socket7 jest już
> zamkniętym rozdziałem.

mimo wszystko lepiej mieć możliwość rozwoju o kolejne 300 MHz niż nie mieć
żadnej

> Jeżeli człowiekowi wystarcza procesor o zegarze
> 233 MHz to chyba bzdurą jest kupowanie nowej płyty

według mnie nie. Może to być nawet płyta używana, byle nowsza
technologicznie. Za jakiś czas może będzie potrzebował 600MHz a nie 233 i co
wtedy ?

> Efekt występował zarówno na Matroxie Mistique G100 (PCI) jak i na
> Matroxie Millenium G200 (AGP). Tak dla Twojej inforamcji. Obie karty
> znajdują się na liście kompatybilnego sprzętu z płytą.

a wiesz, ja ostatnio próbowałem grać w UT na Trio 64. Wiesz że wyniki były
lepsze niż na obecnej TNT1 ?! :))) Hahahahaha :)) ROTFL :)) To trzeba
_udowodnić_ ! To że ci się wydaje że jest szybciej/wolniej to jeszcze nie
oznacza że tak jest. Być może miałeś kiepskie drivery, albo coś innego...
niewiem...

> Wystarczy tych konkretów które podałem?

to nie konkrety a twoje subiektywne opinie

> Ponadto mamy do czynnienia z problemem k6 2 233 vs iP 233.

afaik k6/2 266 vs ip233mmx

> Abstrahując
> od problemu finansowego mówię bierz pentium. Lepszy koprocesor, mniej
> problemów,

arrrgghrhrhrrrr... człowieku, u ciebie problemy powoduje procesor ????
ZASTANÓW SIĘ !!!

[ciah]
> na giełdzie k6 2 - 100-150 zł iP233
> - 230 zł

sugerujesz że ip233 kosztuje 230 PLN ?

> Wiem, że na tej liście modną sprawą jest wysławianie pod niebiosa AMD i
> mieszanie z błotem Intela, ale widocznie ja nie jestem modny.

raczej odwrotnie. Po prostu niektórzy rozsądni ludzie z tej grupy próbują
przekazać prawdę nędznym pachołkom Intela, takim jak np. M. Lipski czy Glina
#:))

> Nawet
> winda się mi nie wywraca ;-)

mi też nie

> Tylko w tej nagonce na Intela ginie gdzieś
> obiektywizm. Nie uważasz?

może... Jednak od dawien dawna niektórym osobom słowo procesor od razu
kojarzy się z Intelem, i jakoś nie dociera do nich rosnąca przewaga AMD na
tym rynku...

NP Eminem "The Real Slim Shady"

--
Pozdrawiam,