Re: AMD K6-2 vs INTEL 233MMX

Autor: Karol Michalak (orient_at_ichf.edu.pl)
Data: Mon 31 Jul 2000 - 12:14:23 MET DST

"Scream [HCP]" wrote:

> w postach na tej grupie

> 1. "Intela _napewno_ ustawisz na 266 "
> 2. "Z subiektywnych wrażeń iP233_at_266 bije na głowę k6 2 366"
> 3. "bierz płytę na TX"
> 4. "transfer procesor-pamięć przy magistrali 100 MHz jest taka sama jak na
> TX przy 66 MHz"
> 5. "Zaoszczędzisz trochę kasy"
>
> ad. 1. Pentium 233MMX nie jest taki super-podkręcalny. Miałem akurat taki
> procesor na płycie ATrenda (VX) i nic nie dawało ustawianie na 4x66 (i
> większe). Nie chodzi tu o blokadę mnożnika,

Tylko o co? Chyba takowego nie miałeś. Wiedziałbyś, że miały blokadę i
najwięcej dawały się ustawić na 3.5x. Kręciło się jedynie magistralą.

> tylko o to, że przy testach nie
> było różnicy między 233 a 266 (a pokazywał 265.5 MHz)

To chyba tylko Tobie tak BIOS pokazywał. Nie zastanowiło Ciebie to, że
nie ma efektów kręcenia? Wzrost powinien być zauważalny. U mnie był.
Dawał się ustawić na magistralę 83, ale mi Seagate nie pozwolił tego
wykorzystać. Co do podkręcalności iP233 to jedynie stwierdziłem, że
trzeba by mieć wyjątkowego pecha, żeby trafić na egzeplarz który nie
pójdzie na 266 MHz. Natomiast było sporo egzemplarzy z których się daje
wycisnąć więcej.

> ad. 2. Możesz podzielić się z nami twoimi super-subiektywnymi wrażeniami ? A
> może jakiś wynik testu ? Bo jakoś mi się w to nie chce wierzyć...

Powiedziałem - z subiektywnych. To co mam do zarzucenia: kłopoty z
rozpoznawaniem karty sieciowej/kabla. Otóż zarówno zestawy FIC503+/k6 2
366 (SMC Ether EZ) (przy którym teraz siedzę), FIC503A/ k6 2 533_at_550
(3com 509b)(mój obecny domowy komputer) zatrzymują się podczas
bootowania na karcie sieciowej co powoduje, że czas startu jest dłuższy
niż na iP233 (zgodna z NE2000) (Gigabyte) nawet bez kręcenia. Ponadto na
płycie FIC503+ dyski twarde działają tragicznie wolno. Aplikacje biurowe
jakoś szybciej chodziły na pentiaku.

> ad. 4. Jedno słowo - BZDURA

To nie jest moje zdznia, tylko przytaczam wartości które wykazały mi
programy testujące. pod windows Sandra, kilka pod dosem. Jakby to
jeszcze tylko jeden wykazywał takie wartości to bym się nie przejmował.
jeżeli zaś parę to chyba można przyjąć, że tak jest?

> ad. 3. i 5. Tylko na ile czasu ? Za pół roku będzie musiał wybulić 4x tyle
> na nowy sprzęt

A co dalej włoży w socket7? k6 2 600+ i co dalej? Socket7 jest już
zamkniętym rozdziałem. Jeżeli człowiekowi wystarcza procesor o zegarze
233 MHz to chyba bzdurą jest kupowanie nowej płyty szczególnie, że zyski
są problematyczne a nowa płyta kosztuje przynajmniej 2x tyle co TX.
Jeżeli zaś będzie chciał za te pół roku wymienić sprzęt to i tak kupi
coś pod na slot1/socketA albo co tam będzie.

> a jaką masz grafikę ? VGA 16 ? Vanta ? Savage ? i740 ? wtedy to się nie
> dziwie :))

Efekt występował zarówno na Matroxie Mistique G100 (PCI) jak i na
Matroxie Millenium G200 (AGP). Tak dla Twojej inforamcji. Obie karty
znajdują się na liście kompatybilnego sprzętu z płytą.

> raczej ty pisz konkrety. W takie bujdy nikt ci nie uwierzy

Wystarczy tych konkretów które podałem?

Ponadto mamy do czynnienia z problemem k6 2 233 vs iP 233. Abstrahując
od problemu finansowego mówię bierz pentium. Lepszy koprocesor, mniej
problemów, możesz łatwo przetaktować a przy zegarze poniżej 233 to i tak
nie znajdziesz gierki która by wykorzystywała instrukcje 3D Now i
zechciała by chodzić na tym procku. Jeżeli bym natomiast przyszedł
powiedział np mam ca 250 zł i chcę kupić procka i którego wybrać to bym
powiedział jeżeli płyta obsłuży napięcie 2.4 V (2.2V) to weź za podobną
kasę k6 2 450 (500) MHz. Za te same pieniądze -> bierz intela. Za takie
pieniądze jakie kosztują oba procki na giełdzie k6 2 - 100-150 zł iP233
- 230 zł bierz k62 tyle, że z lepszym zegarem. O mnożnik się nie martw -
interpretują niższe mnożniki jako wyższe.
Wiem, że na tej liście modną sprawą jest wysławianie pod niebiosa AMD i
mieszanie z błotem Intela, ale widocznie ja nie jestem modny. Nawet
winda się mi nie wywraca ;-). Tylko w tej nagonce na Intela ginie gdzieś
obiektywizm. Nie uważasz?

Pozdrawiam

Karol