Re: modemy on-board

Autor: gruesome (gruesome_at_go2.pl)
Data: Sat 29 Jul 2000 - 02:12:45 MET DST

On Fri, 28 Jul 2000 11:13:52 +0200, Michał Kozusznik <mxm_crd_at_student.uci.agh.edu.pl> wrote:
>Ostatnio buduje sie plyty ktore maja juz czesc modemu na plycie. Druga czesc
>za drobne pieniadze sie dokupuje.
>Jak wyglada praca takich modemow w rzeczywistosci. Rozumiem ze w tym
>przypadku CPU robi za DSP.
>Jak wplywa to na spowolnienie pracy systemu, etc.

Mam cus takiego tzn. micromodem pctel hsp wkladany w amr.
Na celerze400 nie da sie zauwazyc ZADNEJ roznicy w porownaniu do modemu
hardwarowego (probowalem!), wg instrukcji minimalne wymagania to p150 (bez
mmxa). Predkosc laczenia sie taka sama jak w innych znacznie drozszych
modemach. Sciaganie takoz. W ciagu roku ani razu nie zerwalo mi
polaczania. Ogormnym dla mnie plusem jest to ze sa sterowniki pod linuksa na
ktorych modem dziala cudownie! (np. super dziala kompresja modemu - przy
sciaganiu pliku tekstowego transfer wynosi ponad 20kB/s!).