Re: Abit BE6-II & HDD IBM

Autor: piotrek_at_post.pl
Data: Thu 27 Jul 2000 - 09:49:03 MET DST

Użytkownik Radoslaw P <radekp_at_alpha.net.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:bg8uns4kddrq1sk0p38hv5qccrmnfuv18n_at_4ax.com...
[...]
> Ten dysk zapewne nie pojdzie z kieszenia (pochodzil mi z kilka dni,
> pozniej musialem wyjac z kieszeni). Generalnie zachowanie dysku na
> kontrolerze HPT to loteria :).

Zawsze jest podłączony jako master na ide0, bardzo rzadko używam go w
kieszeni.
Ja jednak obstawiałbym dysk bardziej niż płytę, bo:

  - na mojej płycie Aopen AX6BC chodził bardzo dobrze w UDMA;

  - na jakiejś płycie A-Trend, którą miałem kilka dni chodził kiepsko w
UDMA, tzn. podczas czytania z dysku albo CD albo flopa wskaźnik myszki się
zatrzymywał na pół sekundy, pół sekundy chodził, pół sekundy stał itd.;

  - na tej płycie BE6-II Seagate chodzi podobnie jak na A-Trendzie, czyli
wskaźnik się zacina, ale jeszcze kiedy np. wcisnę guzik "Start" w W98 to
kilka sekund (dosłownie) muszę czekać, aż będę mógł coś wybrać z menu tzn.
menu się otwiera, ale jeżdżenie po nim myszką i klikanie nie daje efektu;
dopiero po kilku sekundach komoputer wykonuje to, co kliknąłem, czyli mogę
otworzyć menu, kliknąć sobie na "Zamknij" i dopiero za kilka sekund pokaże
się okienko; podobnie jest, kiedy kliknę na ikonę twardego dysku -- okno z
zawartością się otwiera, ale jest puste i wskaźnik myszy stoi, dopiero po
kilku sekundach powoli i po kolei pokazują się ikony, skopiowanie
kilkubajtowego pliku np. autoexec.bat na pulpit zajmuje dziesięć sekund;

  - na tej samej płycie kiedy podłączam mój drugi twardysk Maxtor 2,1GB
wszystko chodzi idealnie tzn. płynnie, bez zacięć, szybko, po prostu
normalnie.

Na obydwu dyskach zainstalowany ten sam czysty Windows98 SE, sterowniki do
wszystkich urządzeń (oprócz skanera i drukarki), zawsze i wszędzie włączone
UDMA, zawsze podłączony tylko jeden dysk jako master na kanale 0. Wyłączanie
UDMA nic nie zmienia.

Moja konfiguracja:
Abit BE6-II z najnowszym BIOSem SH (z QJ było to samo), kontroler SCSI
Tekram DC-390U+Plextor PX-R412, CD-ROM Asus CD-S400, Soundblaster Live
Value, Zoltrix Spirit, Riva TNT2 M64, Celeron 300A_at_300, 128MB RAM
(64+32+32), mysz na COM1.

Proszę o pomoc w znalezieniu przyczyny, bo niedługo chcę kupić twardysk IBM
DTLA 20GB i nie chciałbym żeby to chodziło tak, jak chodzi :-(. W ciągu
tygodnia jeszcze mogę się z powrotem odmienić na swoją poprzednią płytę
Aopen AX6BC, ale wolałbym nie, bo przeca Abit lepszy.

Może ktoś ma jakieś osobiste doświadczenia Abit BE6-II+DTLA 20GB?

Pozdro,

--
piotrek_at_post.pl
Komputer bez Windows to jak tort bez musztardy.