Re: nagrywanie CD

Autor: zuko / Shark von Cygnus (shark_at_post.pl)
Data: Tue 25 Jul 2000 - 21:02:50 MET DST

On Mon, 24 Jul 2000 07:31:07 +0200, Wojtek Frabinski
<wojtekfr_at_alpha.net.pl> wrote:

>1. Czy na płytkę 700MB da się wcisnąć do 800MB ?

Nie sądzę. Mi się udało najwięcej nagrać 750 MB na płycie LeadData
Neutral 80min/730MB.

>2. Z jakimni szybkościami można bezpiecznie nagrywać? Czy nagrywanie
>4x albo 6x grozi dużo większym ryzykiem zniszczenia płyty, i czy ma
>wpływ na poźniejsze problemy z odczytem?

Nagrywaj zawsza z max. prędkością. Tylko podczas nagryawnia nic nie
rób w tle (wyłącz antywiry i inne takie). Dobrze jest też mieć
zderfagmentowany dysk. Chociaż ja nie mam, a nagrywanie 8x idzie mi
bez żadnwgo bólu. No, ale ja mam TEACa ;)

>jakich tanich płyt się wystrzegać a jakich wręcz przeciwnie :-) ?

Wystrzegać się: BASF (te czerwone, CeramGuard są dobre), BTC,
Platinium, EuroMedia i wszystkie inne co kosztują około 2 zeta :)

Dobre na 100%: TDK, Verbatim DataLife Plus.

BTW: Co sądzicie o płytach Princo? Znajomi piraci twierdzą, że są na
pewno lepsze od Basfów, ale na ile?

>Znacie jakieś dobre strony o nagrywaniu?

Podajcie mu adres strony GALa, bo ja zapomniałem.

--
zuko / Shark von Cygnus
e-mail: shark_at_post.pl