GF

Autor: mrkarol (mrkarol_at_poczta.onet.pl)
Data: Mon 24 Jul 2000 - 17:22:30 MET DST

Witam,

Mam GeForce 256 Asusa V6800 Pure. Karta ta oficjalnie nie obsługuje niższych
częstotliwości odświerzania niż 60 Hz. Natomiast mój monitor działa do
1920x1440 ale w 56 Hz. Czy jest jakiś sposób aby tą kartę zmusić do pracy na
56 Hz?, zdaję sobie sprawę że nie jest to komfortowa częstotliwość
odświerzania ale chciałbym zobaczyć jak moja karta radzi sobie z taką
rozdzielczością... Power Strip nie chce ustawić odświeżania na 56 Hz a po
zastosowaniu Hz Tool, pomimo wyraźnego wpisu 56 Hz, działa na prawdę na 60
Hz. Wcześniej z ATI nie miałem takich problemów, działało nawet, ...jeśli
tylko ktoś by chciał na 37 Hz. I jeszcze jedno czytałem i słuchałem opinie
od. przeznaczania Ramu na AGP, nie jako najlepiej od razu ustawić ten
parametr na pełny rozmiar RAM'u ale według moich testów jest to tylko wtedy
opłacalne (nie we wszystkich zastosowaniach) gdy w sumie ramu jest 64 MB lub
mniej. Na 128 MB RAM jest to chyba bez sensu... Jakie jest Twoje zdanie?
Myślę, że na tekstury powinno przeznaczać się połowę ramu lub nie mniej
pamięci niż karta ma na pokładzie (w moim wypadku 32MB). Mój sprzęt:
Abit BE6-II jeszcze nie dawno Asus P3C2000 (!!!)(i820 +MTH) PRECZ Z
RAMBUSEM!
PIII coppermine 600 MHz mam standardowy (BOX) cooler i w słabo wentylowanej
(chwilowo) obudowie kręci się na 870 MHz ja ustawiłem na 800 MHz, bo różnica
w temperaturze pomiędzy 600 a 800 MHz to zaledwie 3 - 4 stopnie C i wygląda
na to że nie robi mu to wielkiej różnicy czy działa na 600 MHz czy też 800 a
dla mnie jest to spora różnica, natomiast każdy MHz powyżej 840 MHz (FSB 140
MHz) okupiony jest ogromnym wzrostem temperatury a powyżej 870 MHz (FSB 145
MHz) procesor działa nie stabilnie najwięcej ile udało mi się z niego
wydusić to 888 MHz (FSB 148 MHz) na 900 MHz po chwili rozgrzewania
(wystarczy 60 sekund) nie chce załadować się Windows. Więc tak czy siak nie
widzę większego sensu z eksperymentami powyżej 800 MHz. Wracając do
posiadanego sprzętu RAM PC133 7 ns CAS3 (działa na 3-2-2) SB Live! 1024 i
HDD IBM DPTA 20.5 GB.

Proszę o szybką odpowiedź i pozdrawiam

narazie