Re: Czym i jak odzyskiwac dane z padnietych dyskow twardych

Autor: Zig Rybak (zrybak_at_in.com.au)
Data: Mon 24 Jul 2000 - 14:53:22 MET DST

On Mon, 24 Jul 2000 09:06:11 GMT, "Janusz" <januszpl_at_polbox.com>
wrote:

> Mam uszkodzony dysk twardy, ktorego nie widzi bios (ani auto ani user).
>Czy sa jakies narzedzia umozliwiajace odzyskanie danych na takim dysku ?

Raczej nie. Wyglada na to, ze uszkodzona jest elektronika tego dysku.
Jezeli dane koniecznie musza byc odzyskane, to trzeba zmienic cala
plytke drukowana tego dysku na dzialajaca. To jest bardzo drogie.
Trzeba najpierw znalezc identyczny naped. Naprawa plytki, czy nawet
diagnoza byla mozliwa tylko w czasie produkcji i w fabryce
pochodzenia.

Nastepnym krokiem w odzyskiwaniu danych jest fizyczne rozebranie dysku
na szklane plyty i odczytywanie je strona po stronie specjalnie w tym
celu zbudowanymi napedami. Koszty rosna ekspotencjonalnie.

ZR