Re: pytanko o Płytę PC-CHIPS i dysk Seagate

Autor: gruesome (gruesome_at_go2.pl)
Data: Fri 21 Jul 2000 - 11:39:41 MET DST

On 19 Jul 2000 21:13:28 GMT, Filip Ozimek <filip_at_zamoyski.edu.pl> wrote:

> [...]
>jest za dziadowski, aby stabilnie obslugiwac UDMA 33. :)
> Poza tym, driver linuksowy, potrafi na sile wlączyć UDMA 33
>(zaklęcie hdparm -d1 -X66 AFAIR) na tej plycie, ale przy jakimkolwiek
>pozniej odczycie/zapisie kernel wisi i po pewnym czasie wylącza tryb DMA
>schodząc do PIO. Zrodla tego drivera są na:
>ftp.pl.kernel.org/pub/linux/kernel/people/hedrick/ide-cośtam (to jest patch
>na kernel).
> Nie należy wierzyć w to, co wypisuje BIOS i marketingowcy. :) Zawsze
>można zdekompilować BIOS i się samemu przekoanc (zobaczę, może znajde trochę

Ja mam M726MRT - nie wiem czy to to samo co to "m726", ale u mnie UDMA33 jest w
windzie od razu, w linuksie (80% czasu spedzam przy nim) rowniez ciagle chodzi
na UDMA33 i do tej pory ani jednego bledu (dyskowego :), ani jednej zawieszki od
paru miesiecy (ok. 10 godzin dziennie intensywnego uzytkowania), winda tez nie
pamietam kiedy sie ostatni raz zawiesila ale wykorzystuje ja tylko do rozrywki.
Do linuksa uzylem tego samego patcha.