Re: Ile za Seagate`a 20,4 MB

Autor: Dawid \ (progrocker_at_priv4.onet.pl)
Data: Thu 20 Jul 2000 - 23:15:11 MET DST

Użytkownik Leszek Ciszewski <leszekc_at_alpha.net.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:

> Mam dwa takie dyski.
> Głośne nie są i z biegiem czasu nie robią się głośniejsze
> (pół roku),

no własnie... te rzekomo ciche Samsungi czasami po kilku miesiącach
zaczynają wyć. Podobnie jest np. z fujitsu - po ok. roku naprawdę
sporego obciążenia pracuje trochę głośniej niż na początku (mam na
myśli głowice).

> ale zawieszają WinDosa, gdy się je zbyt
> mocno obciąży. Wiatrak w szufladę nieco to załagodził.

ja mam jeden duży wiatrak 3.5'' ustawiony na stelażu z dysku 2.5 cala
(tzw. "kołyska" - starzy Amigowcy którzy mieli A1200 wiedzą o co
chodzi) pod kątem ok. 45stopni - zasysa sobie chłodne powietrze,
omiata nim kartę graficzną (która nie ma własnego chłodzienia),
twardziele i.... powietrze ucieka przez zasilacz... temp. we wnętrzu
kompa nie przekracza 30 stopni (tylko wokół procka jest nieco
więcej) - jesli zanosi się na dłuższe mielenie dyskiem - wyciągam
zaślepkę z napędu 5.25 (za którą znajduje się twardziel tak
umiejscowiony, że z każdej strony omiata go powietrze - nic nigdy mi
się nie wiechło, ani na Fujitsu. ani na Seagate'ach (a na Caviarze
usłyszałem kiedyś "słodki" odgłos urwaej głowicy odbijającej się od
powierzchni dysków ;(

> Serwera raczej bym na tym nie postawił. :):):):)

na dysku 5400rpm ? raczej nie....chociaż... zależy do czego ten
serwer...

Grendel