Re: Czy dysk posiada system?

Autor: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne (smolik_at_stanpol.com.pl)
Data: Thu 20 Jul 2000 - 09:12:11 MET DST

On Wed, 19 Jul 2000, KTMajew wrote:

>+ Witam
>+ Czy jest mozliwe sprawdzenie jaki system sie znajduje na dysku (bez
>+ uruchamiania go)?

 Oczywiście.

>+ Chodzi mi o to, ze np. przynosze dysk, podpinam go, uruchamiam system z
>+ mojego dysku, uruchamiam programik (chce taki napisac), ktory rozpozna
>+ system operacyjny zainstalowany na dodatkowym dysku.

 Skomentuję tak: od czasu do czasu pojawia się pytanie, jakim programem
skonwerować .WAV na .MID.
 I najsłuszniejsza odpowiedź brzmi: posadzić kilka osobników, którym
słoń na ucho nie nadepnął oraz .MIDy umieją obsłużyć - i kazać wklepać
jakimś programem -:)

 W twoim przypadku będzie podobnie -:)

 *Nieco prościej* jest sprawdzić, jakie filesystemy występują na
dysku - jak weźmiesz DISKEDITa (w pakietach Norton Utilities, również
tych "demo" z czasopism, poszukaj DISKEDIT.* - .EXE, .HLP, .ICO)
to w widoku tablicy partycji pokazuje kilka(naście) najpopularniejszych.

 Jeśli te podstawowe ci wystarczą (a kilkaset innych właściwości
DISKEDITa nie przeszkadza) - to program już masz.
 Jeśli się uprzesz napisać program, który rozpoznaje że za pomocą
IO.SYS (DOSowego) jest ładowany linux albo BeOS - to gratuluję
uporu -:) !
 Jak ponadto twój program prawidłowo rozpozna, że dysk był ostatnio
sformatowany pod jakimś nie-Intelowym (aczkolwiek pecetowym) OSem
(no i powie jakim) to chyba jeszcze na okolicznościowy upominek
zasłużysz...

>+ Za uzyskane informacje serdecznie dziekuje

 Gotfryd

--
 Gotfryd Smolik, PTH Stanpol Zabrze.