Re: Athlon/Duron kilka pytan...

Autor: Kaizen (_at_poczta.fm)
Data: Tue 18 Jul 2000 - 10:45:01 MET DST

Pilum wrote:

> Wlasnie zamierzam zlozyc sobie sprzet na Athlonie lub Duronie,
> ale mam kilka watpliwosci...
> Moze ktos potrafilby mi powiedziec na czym dokladnie polega blokada
> mnoznika, jaka podobno jest w Athlonach? Czy jest to na sztywno
> ustawione np. 6X dla Athlona 600, czy tez zablokowana jest gorna
> granica mnoznika i da sie ustawic mniejsze?

Jest na sztywno ustawione (3x200 dla 600). Można zdjąć obudowę z procka
i sobie poustawiać wg własnego uznania. Zmniejszyć prędkość "normalnie"
da się tylko zmieniając częstotliwość magistrali. Generalnie procesor z
urządzeniami zewnętrznymi komunikuje się magistralą 100, wewnątrz 200.

> Po drugie czy Athlony da sie puscic na 133Mhz magistrali?

Różnie to bywa, generalnie podkręcenie magistrali na 133 jest mało
prawdopodobne. Max realnie to 10%.
Płyty na VIA mają jednak standardowo taktowanie pamięci 133
(alternatywnie 100).

> (np czy Athlon 650 pojdzie jako 5x133Mhz => 666Mhz),
> i po trzecie jakie sa roznice miedzy Athlonem i Duronem
> (poza cena), czy Duron tez ma blokade mnoznika?

http://www.tomshardware.com/
http://www.pl.tomshardware.com/
http://www.athlonmb.com/

Pozdrawiam,
Kaizen kaizen_at_promail.pl lub kaizen_at_poczta.fm
gadu-gadu 2122

--
25MB e-mail, 10MB WWW, PHP, Perl, SSI - WEB Pack - http://rubikon.pl