Re: Athlon/Duron kilka pytan...

Autor: Circulus Vitiosus (circulus_at_spamhater.polbox.com)
Data: Tue 18 Jul 2000 - 16:53:51 MET DST

On Tue, 18 Jul 2000 08:32:18 GMT, bfpil_at_klienci.pkobp.pl (Pilum)
wrote:

>Wlasnie zamierzam zlozyc sobie sprzet na Athlonie lub Duronie,
>ale mam kilka watpliwosci...
>Moze ktos potrafilby mi powiedziec na czym dokladnie polega blokada
>mnoznika, jaka podobno jest w Athlonach?

Blokada jest ustawiana za pomoca zewnetrznych mostkow. Mozna ja obejsc
na dwa sposoby:
1. Fizycznie modyfikujac (laczac lub rozdzielajac) ww mostki. Jest to
trudne technicznie ale da sie zrobic (tomshardware)
2. Stosujac plyte glowna ktora to umozliwia. Na razie nie ma takich
plyt od znanych producentow poniewaz stanowczo nie zyczy sobie tego
AMD. Np Asus usunal odpowiednie dipswitche z plyty A7V, wiec teraz
wszyscy licza na Abita KT7

>Po drugie czy Athlony da sie puscic na 133Mhz magistrali?
>(np czy Athlon 650 pojdzie jako 5x133Mhz => 666Mhz),

Da sie puscic. Klopot z tym ze plyty na chipsecie VIA wydaja sie miec
sprzetowa blokade nie pozwalajaca na czestotliwosci FSB powyzej 120
MHz. Niemniej jeden Japonczyk nie mial z tym problemu:
http://web01.fureai.or.jp/~hirobo/english/over_clockers_tool/pll/sample/ep-7kxa/ep-7kxa.html

>i po trzecie jakie sa roznice miedzy Athlonem i Duronem
>(poza cena), czy Duron tez ma blokade mnoznika?

Nowy Athlon (Thunderbird) ma 256 kB L2 cache
Duron ma 64 kB L2 cache
Roznica w wydajnosci jest przy tym zaskakujaco mala - 10-15 %.

Pozdrowienia

Circulus Vitiosus (Bogdan Mlynarczyk)
"Ceterum censeo Carthaginem esse delendam"
---usun "spamhater" w adresie z naglowka---