Re: TEAC40X + W2K + UDMA

Autor: DyzioS (ddus_at_priv4.onet.pl)
Data: Tue 18 Jul 2000 - 08:28:50 MET DST

> coz mam podobne dylematy jak przestawie w w2k na udma
> to w nero nici ze szczytania plytki, jak na pio wszystko gra.
> niestety jak dobrze rozumuje tylko jedo urzadzenie moze miec ten trybudma
> co chyba jest zwiazane z Bus Mastering'iem.

Być może problemem jest korzystanie równocześnie z CD jak i HDD (sam tak
słyszałem - ale to było jak CD i HDD wisiało na jednym kabelku do HPT)

> coz abit to Be6 II v1.1 i v1.2 to dobre plyte pod warunkiem ze
> nie wypchasz je po brzegi jak ja wtedy sa bajki...
> \
> np w trzecim slocie zle mi dzialaja pamieci nie wiem czemu choc
> juz zmienialem plyty i pamieci w trzecim nie moze byc 128MB
> dziwne nie wiem czemu
>
> moze ktos zna jakies przyblizone wytlumaczenie.

Heh, a ja miałem na innej płycie zupełnie odwrotnie, nie mogłem wsadzić
pamięci do innego slotu niż trzeci (płyta to Zida BXi98)
No ale tu przyczyna może tkwić w pewnym ograniczeniu jakie ma płyta BX -
może tylko mieć max 4 strony pamięci (chyba to było 4 CAS line) (tzn. max
albo 2 dwustonne dimmy albo 2 jedno- i 1 dwustronny) Nie było przypadkiem
innych pamięci oprócz tego w slocie trzecim??
Zresztą gdy wsadzisz dimm dwustronny to bios informuje o zajęciu 2 slotów
SDRAM. Może też przyczyną być zbyt słaby sygnał do pamięci