Re: długie i nudne moje problemy z roznymi sprawami

Autor: Dentarg (dentarg_at_freebsd.lublin.pl)
Data: Sun 16 Jul 2000 - 00:05:44 MET DST

On Fri, 14 Jul 2000 21:19:58 +0100, "Dariusz Rakowski"
<darekzp_at_hot.pl> wrote:

<..>

>- moje założenie że min. 15 mb/s z serwera przez 2 karty sieciowe to za dużo
>i nic nie zmieni dalsze rycie w sprzecie i dalsze wydatki - to po prostu nie
>bedzie chodzic !
IMHO wlasnie tak jest, AFAIR przepustowoc PCI to chyba 133 Mb/s, a
biorac pod uwage ze chcesz przesylac 2 strumienie 7 MB/s, to juz
jestes na granicy przepustowoci magistrali, trzeba czytac z 2 dyskow,
i wysylac dane do 2 kart PCI, nie wiem jak przy kontrolerze HPT, ale
przy zwyklym IDE procesor bierze spory udzial w przesylaniu danych ...
tez moze byc ogranicznikiem wydajnosci ...

>- trzeba poszukać odpowiedni kontroler udma66/udma100 do tak duzych dyskow
>aby uzyskac odpowiednia ich wydajnosc
HPT nie jest IMHO najlepszym kontrolerem, ale nie wiem czy jakis inny
bedzie mial wieksza wydajnosci ...

>- a moze zle ustawilem cos w NT i we wlasciwosciach sieci i dlatego ten
>problem.
Czy karty PCI (sieciowki) pracuja w trybie busmaster ? Przy kartach
100Mb ma to bardzo duze znaczenie i poprawia dosc mocno wydajnosc.

Niezbyt czesto udaje sie uzyskac ciagly transfer z 1 karty sieciowej
ok 8 MB/s, a Ty chcesz tyle uzyskac z 2 naraz ... IMHO nie da rady ...

Jak Ci sie uda zwiekszyc wydajnosc to daj znac, temat jest dosc
interesujacy ...

pzdr,
Dentarg

--
Warcraft II page - http://hipokrates.am.lublin.pl/war2/
    Dentarg in Quake & Warcraft 2 | UIN: 15071179